کد خبر: ۶۱۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

ملوان ایرانی از اسارت دزدان دریایی سومالی آزاد شد

حمد شریف پناهنده پس از رهایی از بند دزدان دریایی و مراقبت‌های اولیه پزشکی در شهر گالکایو در غرب سومالی به شهر گروئه در ایالت پونتلند منتقل و عصر امروز وارد اتیوپی می‌شود و پس از انجام معاینات پزشکی عازم ایران خواهد شد.
ملوان ایرانی از اسارت دزدان دریایی سومالی آزاد شد
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی یکی از ملوانان ایرانی از اسارت دزدان دریایی سومالی خبر داد.

«سید عباس موسوی» با تشریح تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه در مورد آزادی ملوانان ایرانی دزدیده شده توسط دزدان دریایی سومالی گفت: یکی از ملوانان اسیر ایرانیبه نام «محمد شریف پناهنده» از بند دزدان دریایی سومالی آزاد شده و با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد شریف پناهنده پس از رهایی از بند دزدان دریایی و مراقبت‌های اولیه پزشکی در شهر گالکایو در غرب سومالی به شهر گروئه در ایالت پونتلند منتقل و عصر امروز وارد اتیوپی می‌شود و پس از انجام معاینات پزشکی عازم ایران خواهد شد.

وی از همکاری سازمان مردم نهاد «پشتیبانی رهایی گروگان‌ها» مستقر در نایروبی، دفتر سازمان ملل در سومالی، دولت محلی ایالت پونتلند سومالی و نیز دولت اتیوپی با وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا قدردانی کرد.

موسوی اظهار امیدواری کرد با ادامه پیگیری‌های وزارت امور خارجه، سه ملوان دیگر باقی مانده در اسارت دزدان دریایی نیز به زودی آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

لنج صیادی که محمد شریف پناهنده یکی از ملوانان آن بود در سال ۱۳۹۴ در نزدیکی سواحل سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شد.

سال گذشته نیز چهار نفر از ملوانان ربوده شده این لنج از بند دزدان دریایی آزاد و به کشور بازگشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین