کد خبر: ۶۱۲۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴

ترک تحصیل دختران در کارون به دلیل نبود دبیرستان!

فرماندار شهرستان کارون گفت: برخی دختران این شهرستان به دلیل نابود دبیرستان مجبور به ترک تحصیل هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

معصومه خنفری عصر پنجشنبه در آئین گشایش دبیرستان دخترانه سید کتایون علوی شهرستان کارون اظهار کرد: مدرسه ای که امروز افتتاح شد نیاز منطقه بود و به دلیل کمبود فضای آموزشی در مناطق روستایی، دختران کمتر فرصت ادامه تحصیل پیدا می کنند.

وی افزود: بیشتر روستاهای شهرستان کارون تنها تا مقطع ابتدایی برای دختران مدرسه دارد و دبیرستان برای ادامه تحصیل دختران در شهرستان کارون وجود ندارد.

ترک تحصیل دختران در کارون به دلیل نبود دبیرستان!

فرماندار شهرستان کارون تصریح کرد: دختران در روستاها به سختی می توانند ادامه تحصیل دهند و باید مدرسه نزدیک محل سکونت آنها باشد تا بتوانند ادامه تحصیل دهند.

خنفری گفت: این مدرسه با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و که ۱۳ میلیارد ریال آن از اعتبارات عمرانی دولت تامین شده و پنج میلیارد ریال آن از طرف خیران تامین شده است.

وی ادامه داد: کارون جز حاشیه شهر اهواز بوده و حتی شهر کوت عبدالله هم مدرسه ندارد و در منطقه ای مثل اسلام آباد هنوز دبیرستان دخترانه نداریم.

فرماندار شهرستان کارون بیان کرد: بسیاری از مناطق کارون مدرسه ندارند و دانش آموزان ما برای ادامه تحصیل مجبورند به اهواز بروند چون فضای آموزشی در کارون به شدت محدود است.

خنفری اضافه کرد: اولین شهرستانی در خوزستان هستیم که توانستیم مدارس کانکسی را در خوزستان جمع آوری کنیم.

وی گفت: ما در توزیع و تخصیص اعتبارات اولویت را به آموزش و پرورش دادیم و سه سال است که بیشترین اعتبارات شهرستان کارون را برای مدارس می گذاریم و ۱۰ درصد را از سایر منابع و اعتبارات متوازن که محدودیتی نداریم همه را به آموزش و پرورش و مدرسه سازی تزدیق کردیم.

فرماندار شهرستان کارون افزود: این کار به علت حجم بالای محرومیت در مدارس شهرستان کارون است و به دلیل خشکسالی بسیاری از روستاهای اطراف کارون از جمعیت تخلیه شده و به سمت کارون مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: خیران باید توجه ویژه ای به مدرسه سازی در شهرستان کارون داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
0
در عوض ملیاردها در ... هزینه می شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین