کد خبر: ۶۱۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۰
با تایید بوش نومحافظه‌کار اجرا می‌شود:

عملیات سیا برای بی‌ثباتی ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک شبکه خبری آمریکایی به نقل از آن‌چه اطلاعات «مقامات کنونی و سابق اطلاعاتی آمریکا» می‌خواند، اعلام کرد که سازمان سیا از طرف جرج بوش رییس‌جمهور نومحافظه‌کار آمریکایی به طور مخفیانه تاییدیه رسمی برای اجرای یک سری عملیات مخفیانه «سیاه» برای بی‌ثبات کردن ایران را دریافت کرده است. 

شبكه خبری ای بی سی به نقل از این منابع اعلام کرد: جرج بوش رییس‌جمهور آمریكا یك حكم «غیر كشنده» امضاء كرده است كه بر اساس آن طرح پیشنهادی سیا كه شامل مبارزه تبلیغاتی منظم، اخبار جعلی، و دخل و تصرف در پول رایج ایران و معاملات بین المللی مالی این کشور است، اجرایی خواهد شد. 

شبكه خبری ای بی سی در ادامه مدعی شده است که این طرح مخفیانه از یك سال پیش توسط سیا تنظیم شده و مورد تایید كاخ سفید قرار گرفته است. هدف از این طرح مخفیانه هم اعمال فشار به ایران برای توقف غنی‌سازی اورانیوم اعلام شده است.
 
ای بی سی در ادامه می‌افزاید: اجرایی شدن این طرح به معنای آن است كه در حال حاضر دولت بوش تصمیمی برای استفاده از گزینه نظامی در قبال ایران ندارد.

افشای تصمیمات رسمی آمریکا برای مداخله در امور داخلی ایران اولین بار نیست که توسط رسانه‌های بین‌المللی افشار می‌شود. پیشتر روزنامه «گاردین» نیز در گزارشی تصریح کرده بود که نومحافظه‌کاران و سیا از «عبدالمالک ریگی» که یک تروریست تما‌م عیار ایرانی است برای بی‌ثبات‌سازی برخی مناطق حمایت می‌کنند.

مداخله در امور داخلی یک کشور بر اساس تمام مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی اقدامی نادرست، غیر قانونی و مخاصمه‌آمیز است. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی بی‌شک دموکرات‌ترین و مردمسالارترین حاکمیت قانونی در منطقه است و به عنوان یکی از مسئولیت‌پذیرترین کشورهای منطقه به ایفای نقش می‌پردازد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین