کد خبر: ۶۱۳۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

وزارت دفاع روسیه از آزمایش‌ موفق «اس ۵۰۰» در سوریه خبر داد

روزنامه روسی «ایزوستیا» به نقل از منابع وزارت دفاع این کشور خبر داد، روسیه در سوریه سامانه پدافندی اس ۵۰۰ را با موفقیت آزمایش کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

منابع مطلع وابسته به وزارت دفاع روسیه که نامشان فاش نشده به یک روزنامه این کشور خبر دادند، ارتش روسیه در سوریه توانسته با موفقیت سامانه اس ۵۰۰ را آزمایش کند.

بنا بر نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، روزنامه «ایزوستیا» به نقل از منابع وابسته به وزارت دفاع روسیه خبر داد، آزمایش‌های سامانه پدافند هوایی «اس ۵۰۰ پرومتی» در سوریه با موفقیت انجام شده و به پایان رسیده است.

بنا بر گفته این منابع روس که اشاره‌ای به نامشان نشده است، آزمایش‌های سامانه اس ۵۰۰ موفقیت‌آمیز بوده است.

منابع روس همچنین به ایزوستیا گفتند، در جریان آزمایش‌ این سامانه پیشرفته پدافندی در سوریه، «برخی مشکلات مشخص» برای عملیاتی کردن سامانه به وجود آمد اما این مشکلات به سرعت رفع شدند.

وزارت دفاع روسیه تاکنون اظهارنظری درباره آزمایش اس ۵۰۰ در سوریه نکرده و به گزارش روزنامه ایزوستیا واکنش نشان نداده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، اگرچه مشخصات فنی اس ۵۰۰ همچنان موضوعی محرمانه باقی است اما گزارش‌ها حاکی است که این سامانه قادر به نابود کردن اهداف تا فاصله ۶۰۰ کیلومتری است و می‌تواند تا ۱۰ موشک بالستیک با سرعت فوق فراصوت را ردیابی و هدف قرار دهد.

انتشار خبر آزمایش سامانه پدافندی اس ۵۰۰ در حالی صورت گرفته که مسکو به عنوان متحد دمشق در «الحمیمیم» و برخی دیگر از نقاط سوریه چند پایگاه نظامی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
هر یک ثانیه هفت کیلومتر!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

یعنی موشک با سرعت 25 هزار کیلومتر در ساعت؟؟؟ خود به خود پودر میشه که.
آفتاب دقت کن. سرعت صوت 1080 کیلومتر در ساعت هست. فراصوت به سرعتهای بالاتر از این میگن. ولی نهایتا سه چهار برابر این. نه 25 برابر!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین