علی پیرحسین لو روز پنجشنبه توضیح داد: براساس دستور العمل ابلاغی وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بیشتر بر مسافربرهای اینترنتی این تصمیم اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: براین اساس یکی از مشخصه های تاکسی های اینترنتی این است که پلاک وسیله نقلیه باید با استان محل فعالیت همخوانی داشته باشد.
به گفته پیرحسین لو، عوارض اجتماعی حضور این رانندگان با پلاک شهرستان برای فعالیت در مسافربرهای اینترنتی تهران موجب ایجاد پدیده ماشین خوابی شد که چندی پیش در رسانه های جمعی انعکاس وسیعی یافت.
وی افزود: اگر امکان حضور رانندگانی از خارج از استان در حوزه تاکسی های اینترنتی شهر تهران وجود داشته باشد زمینه مهاجرت بدون امکانات ابتدایی نظیر مسکن فراهم شده و در نهایت اعتراضات شهروندان را در پی خواهد داشت.
پیرحسین لو با بیان اینکه پیش از ابلاغ این دستورالعمل برخی پارک های پایتخت محل خواب رانندگان پلاک شهرستان شده بود، خاطرنشان کرد: براین اساس تصمیم وزارت کشور بر این شد که هر راننده ای در شهر محل سکونت خود تنها اجازه فعالیت در تاکسی اینترنتی داشته باشد.
دستورالعمل فعالیت تاکسی های اینترنتی و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند چندی پیش از سوی وزارت کشور تدوین و ابلاغ شد و وظیفه نظارت بر فعالیت این شرکت به شهرداری های کشور سپرده شد.