کد خبر: ۶۱۴۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳

بن سلمان برای بازدید "نمایشی" از جبهه جنوبی برنامه‌ریزی می‌کند

وبلاگ نویس و منتقد سعودی امروز (شنبه) نوشت، ولیعهد عربستان در پی متهم شدن به این مساله که نسبت به نیروهای ارتش این کشور بی‌توجه است، برای بازدید "نمایشی" از جبهه جنوبی در مرزها با یمن برنامه‌ریزی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه عربی ۲۱، "مجتهد"، وبلاگ‌نویس و فعال معروف شبکه‌های اجتماعی و منتقد سعودی در توییتی نوشت: این سفر برای بازدید محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از خطوط پشتی و دور از خطوط مقدم که کاملا از جبهه جنوبی دور است، برنامه‌ریزی شده است اما در این خطوط برخی تحرکات و اقداماتی اجرایی می‌شوند تا چنین تصور شود که بن سلمان در خطوط مقدم قرار دارد و در تصویر چنین نشان داده شود که گویی بن سلمان به همراه سعود القحطانی، مشاور خود در قلب نبرد حضور دارد.

وی افزود: نظامیان در خطوط پشتی از دو هفته پیش در شرایطی خسته کننده‌ای برای بازید بن سلمان، در آماده‌باش قرار دارند، شرایطی که به ویژه پس از عملیات نظامی در محور نجران و حملات پهپادی به منطقه بقیق موجب شده است نیروهای سعودی علنا او را لعن و نفرین کنند. افزون بر آن روحیه نیروهای عربستان تضعیف شده و وضعیت تأسف‌باری در زمینه پشتیبانی و لجستیکی دارند، همچنین وضعیت خانواده‌ها و پرداخت حقوق این نیروها در شرایط بدی قرار دارد و این مساله برای آنها آشکار شده است که جنگ علیه یمن جنگی بیهوده بوده و به منزله دفاع از کشورشان نیست.

مجتهد تأکید کرد: دلیل تأخیر در این سفر تردید بن سلمان و ترسش از این مسئله است که مبادا موشکی از سوی انصارالله بر سرش فرود بیاید یا اینکه انصارالله بتواند به صف محافظانش نفوذ کند و از لحظه رسیدن و مکانش به طور دقیق اطلاع یابد. هرچه تأخیر در سفر محمد بن سلمان بیشتر می‌شود شکایت نیروهای عربستانی در مرزها بیشتر می‌شود. اگر این سفر لغو شود شکایت آن‌ها هم بیشتر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین