کد خبر: ۶۱۵۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

خاموشی سراسری در شمال کالیفرنیا از بیم آتش‌سوزی

صدها هزار خانه در حومه سانفرانسیسکو ممکن است در چند روز آینده بدون برق بمانند چرا که شرکت‌های تولید برق در این منطقه از شمال کالیفرنیا می‌گویند از بیم آتش‌سوزی گسترده در مناطق جنگلی تصمیم گرفته‌اند که چند روزی خطوط انتقال برق را خاموش نگه دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

روز چهارشنبه، نهم اکتبر، گزارش شد که حدود ۸۰۰ هزار خانه در ناحیه معروف به سیلیکون ولی که از سانفرانسیسکو تا سن خوزه را در بر می‌گیرد بدون برق مانده‌اند. هر چند خود شهر سانفرانسیسکو در خاموشی فرو نرفته است.

پاسفیک و الکتریک پی‌جی‌ئی که دو شرکت اصلی تولید برق در این منطقه هستند هشدار داده‌اند خاموشی ممکن است چند روز طول بکشد.

خاموشی سراسری در شمال کالیفرنیا از بیم آتش‌سوزی

این تصمیم از آنجا گرفته شده که سال گذشته مرگ‌بارترین آتش سوزی تاریخ شمال کالیفرنیا، ابتدا از تاسیسات انتقال برق آغاز شد.

اکنون با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی که وزش باد شدید را تخمین زده شرکت‌های تولید برق نگرانند که با توجه به قرار گرفتن در خشک‌ترین هفته‌های سال و گرمای هوا ممکن است سقوط یک دکل برق به آغاز یک آتش‌سوزی بزرگ دیگر شود.

ری ریوردان، مدیر مرکز مدیریت بحران و ماداد شهر سن خوزه روز گذشته، سه‌شنبه، در یک کنفرانس خبری تاکید کرده که: "شرایط برای آتش‌سوزی مهیا است. درختان و شاخ و برگ خشک، باد شدید و هوای داغ. هر جرقه کوچکی می‌تواند به یک رویداد بزرگ ختم شود".

سازمان ملی هواشناسی آمریکا هم هشدار قرمز برای مناطق کوهستانی سنتاکروز و شمال و شرق ناحیه معروف به سیلیکون ولی صادر کرده و گفته این مناطق تا روز پنجشنبه (فردا) در وضعیت قرمز قرار خواند داشت و ممکن است قوی‌ترین تندبادها طی سه سال گذشته را تجربه کنند.

شرکت برق پی‌جی‌اند‌ئی اعلام کرده با آغاز صبح چهارشنبه حدود ۲۰۰ هزار مشتری با قطع برق روبرو خواهند شد و به این تعداد تا ظهر امروز (نهم اکتبر) ۵۰۰ هزار مشترک هم اضافه خواهد شد.

آتش‌سوزی بزرگ سال گذشته در شهر پارادایس در شمال سانفرانسیسکو که به مرگ ۸۶ نفر انجامید و کل این شهر را با خاک یکسان کرد، بنابر تحقیقات، به علت عدم سرویس و نگه‌داری لازم از تاسیسات شرکت برق پی‌جی‌اند‌ئی شکل گرفته بود.

پس از آن آسیب دیدگان پرونده بزرگی علیه این شرکت تولید برق تشکیل دادند.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ هم به عنوان مسبب چند آتش‌سوزی شناخته شد و با هزاران شکایت روبرو شد به طوری که شرکت ناچار به اعلام ورشکستگی کرد.

اما از آنجا که بخش اعظم تاسیسات زیربنایی برق در شمال کالیفرنیا به همین شرکت پی‌جی‌اندئی تعلق دارد، مردم این مناطق گزینه دیگری برای تامین برق ندارند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین