کد خبر: ۶۱۶۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

سرقت طلا‌های میلیاردی با روش تصادف ساختگی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان طلا خبر داد.
سرقت طلا‌های میلیاردی با روش تصادف ساختگی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: موتورسواری در نهم مردادماه امسال به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد مراجعه و اظهار داشت: با موتور در حال عبور از خیابان جهان آرا بودم که از پشت یک دستگاه خودرو پژو با ۴ سرنشین به موتورسیکلتم برخورد و به زمین پرت شدم. ولی راننده خودرو که مدعی بود من باعث تصادف شده ام با دیگر سزنشینان شروع به درگیری و به سرعت از محل متواری شدند. با دور شدن خودرو متوجه شدم که طلاجاتم شامل تعدادی سکه و شمش طلا به ارزش ۵ میلیارد ریال بوده از من سرقت و متواری شده اند.

وی بیان داشت: با ثبت شکایت اولیه در کلانتری پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در گام نخست کارآگاهان پلاک خودرو متهمان را شناسایی و در ادامه موفق شدند مالک خودرو را شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد، مالک خودرو سابقه دار بوده و در چندین مرتبه به جرم ارتکاب سرقت دستگیر شده است، گفت: مخفیگاه وی در جنوب تهران شناسایی شد.

چهری افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی مخفیگاه وی را در محله جوادیه شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی موفق شدند وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و برای کشف سایر جزئیات پرونده به پایگاه سوم آگاهی منتقل کنند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در خصوص اظهارات متهم، گفت: راننده خودرو اعتراف کرد نقشه سرقت با ساخت تصادف ساختگی را من کشیدم و به ۳ تن از دوستانم پیشنهاد دادم که با من همکاری کند. در روز حادثه موتورسوار را شناسایی کردیم و وی را تعقیب و در خیابان جهان آرا از پشت به وی زدم. او که تعادلش را از دست داده بود، موتور سیکلتش واژگون و به زمین برخورد کرد.

قبل از اینکه راکب موتور سیکلت فرصت انجام کوچکترین واکنشی را پیدا کند او را مورد ضرب وجرح قرار دادیم و طلاجاتی که همراه او بود، سرقت و از محل گریختم. ولی طلا‌ها در نزد من نیست.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی ۳ همدست وی نیز شناسایی شد، گفت: یکی از همدستان متهم ساکن شهرستان رودبار بود که با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم برای دستگیری متهم راهی رودبار شدند و وی را در مخفیگاهش دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کردند.

سرهنگ چهری در خصوص اعتراف متهم دوم پرونده گفت: متهم دوم پرونده نیز معترف شد، طلا‌ها در اختیار وی نیست و اظهار داشت که پس از دست در اختیار ۲ همدست دیگر آن‌ها است.

وی افزود: متهمان دیگر پرونده نیز در مخفیگاهشان در شهرستان پاکدشت و شهر تهران دستگیر و به سرقت طلا‌ها اعتراف و اظهار داشتند که طلا‌ها را زیر قیمت فروخته اند.

سرهنگ چهری با بیان اینکه متهمان با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران روانه زندان شدند، در پایان به شهروندان توصیه کرد: از حمل مقدار بالای وجه نقد و طلا خودداری کنید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقان قبل از ارتکاب به سرقت، سوژه‌های خود را با زاغ زنی در اطراف طلافروشی ها، بانک‌ها و یا صرافی‌ها شناسایی و زیر نظر می‌گیرند، تاکید کرد: در زمان خروج از این اماکن مراقب حرکات افراد مشکوک در اطراف خود باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین