کد خبر: ۶۱۷۵۱۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
بیانیه مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس؛

سوءاستفاده هکرهای روس از زیرساخت‌های ایران برای حملات سایبری

سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در بیانیه ای مشتر ک مدعی شدند که هکرهای روس کدهای مخرب خود را بر روی زیرساخت های سایبری ایران سوار کرده اند تا اقدام به انجام عملیات در کشورهای مختلف کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و آژانس اطلاعات GCHQ انگلیس در بیانیه خود آورده‌اند: هکرهای روس با استفاده از سیستم APT۳۴ که نوعی سیستم فرماندهی و کنترل است، استفاده کرده‌اند و کدهای مخرب و مورد نظر خود را بر روی زیرساخت‌های سایبری ایران مستقر کرده و بدین ترتیب عملیات‌های خود را در کشورهای مختلف انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته «پل چیچیستر» مدیر عملیات مرکز امنیت سایبر ملی انگلیس، سازمانی با نام Turla ظاهرا از زیرساخت‌های رایانه‌ای ایران استفاده کرده تا با موفقیت و در طی ۱۸ ماه دست کم در ۲۰ کشور مختلف حملات سایبری انجام دهند.

سوءاستفاده هکرهای روس از زیرساخت‌های ایران برای عملیات سایبری

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما می خواهیم این پیام روشن را مخابره کنیم که حتی اگر هکرها و حمل کنندگان سایبری از ماسک برای روشن نشدن هویتشان استفاده کنند ما این قابلیت را داریم که که آنها را شناسایی کنیم.

روسیه سالها است که از سوی کشورهای غربی متهم به انجام حملات سایبری می شود که بارزترین نمونه آن موضوع مداخله در انتخابات کشورهای غربی است که از سال ۲۰۱۶ در آمریکا و سایر کشورها مطرح شده است.

یورونیوز نیز با مخابره این خبر نوشته است: شماری از مقامات آمریکایی و بریتانیایی می گویند که گروهی از هکرهای روسی با مداخله در روند کار هکرهای ایرانی، موفق شدند این تصور را به وجود بیاورند که حملات سایبری از سوی هکرهای ایرانی انجام شده است.

بنا به گفته مقامات امنیتی بریتانیا گروه روسی «تورلا» (Turla) با استفاده از ابزارها و ساختارهای اینترنتی ایران موفق شده است طی ۱۸ ماه گذشته با موفقیت در پایگاه های اینترنتی دستکم ۲۰ کشور مختلف نفوذ کند.

مقامات استونی و جمهوری چک گروه «تورلا» را متهم کرده‌اند که به سرویس امنیت فدرال روسیه وابسته است.

به گفته مقامات امنیتی بریتانیا و آمریکا نفوذ اینترنتی این گروه روس به طور خاص در خاورمیانه مشهود بوده است اما دامنه آن به برخی سازمان های بریتانیایی نیز کشیده شده است.

چیچیستر، یکی از مقامات امنیتی بریتانیا که در ستاد ارتباطات دولت فعالیت می کند، بر این باور است که روش مورد استفاده هکرهای روسی نشان می دهد که هکرها در فضایی محدود با حضور عناصر متعدد رقابت می کنند. وی همچنین می افزاید که هکرها از روشها و حملات جدیدی برای جلوگیری از فاش شدن خود به عنوان عامل نفوذهای اینترنتی استفاده می کنند.

ستاد ارتباطات دولت بریتانیا به همراه آژانس امنیت ملی آمریکا از حملات اخیر هکرهای روسی و شیوه مورد استفاده آنها پرده برداشته است. آنها هدف از افشای شیوه مورد استفاده هکرهای روس را افزایش آگاهی در مورد خطرات پیش رو عنوان کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
6
از کشور دوست روسیه فقط بدنامی برای ما میمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
4
0
یک روز هم می گفتند موشکهای ایران مال روسیه و کره شمالیه...
دیپلمات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
6
0
این خبر خیلی لوس باز یه با چه شیوه های آبکی و غیر حرفه ای می خوان بین ایران و روسیه اختلاف یندازند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
5
روس ها :
هکر باشند .
دیپلامات باشند .
تجار باشند .
ابزاری. از ایران برای منافع ملی خودشان استفاده می کنند .
پرخسارت اور ترین ترفند انها , در حوزه مدیترانه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
5
روسها هیچ وقت دوست که نبودند بماند همیشه خیانت کارانی در لباس دوست خود را جازده اند!؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین