کد خبر: ۶۱۸۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹

راجر فدرر برای دهمین بار قهرمان اوپن بازل شد

راجر فدرر، پر افتخارترین مرد تنیس جهان با پیروزی ۲-۶ و ۲-۶ مقابل الکس دمینور استرالیایی برای دهمین بار قهرمان "اوپن بازل" شد.
آفتاب‌‌نیوز :

استاد ۳۸ ساله سوئیسی به این ترتیب بیست و چهارمین پیروزی متوالی‌اش در این تورنمنت را جشن گرفت و همچنین توانست به یکصد و سومین قهرمانی‌اش در مسابقات حرفه‌ای تنیس برسد.

راجر فدرر پس از رافائل نادال تنها تنیس‌باز مردی است که توانسته در یک تورنمنت ۱۰ بار قهرمان شود. او پیش از این در اوپن هاله هم این افتخار را تکرار کرده بود.

راجر فدرر برای دهمین بار قهرمان اوپن بازل شد

دمینور که نفر ۲۸ رده‌بندی جهانی است، ششمین حضورش در فینال یک تورنمنت حرفه‌ای تنیس را تجربه می‌کرد. این در حالی است که فدرر تجربه حضور در ۱۵۷ فینال در مسابقات حرفه‌ای تنیس را دارد.

او با پیروزی مقابل حریف ۲۱ ساله استرالیایی، چهارمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های این فصل تنیس را بدست آورد. فدرر این فصل در هاله، میامی و دوبی قهرمان شده است.

دمینور نیز مانند فدرر به دنبال کسب چهارمین جام این فصل بود. او همچنین با پیروزی در این تورنمنت (که از سال ۱۹۷۰ برگزار می‌شود)، می‌توانست به اولین استرالیایی قهرمان این مسابقات تبدیل شود.

فدرر که قهرمانی ۲۰ گرنداسلم را در کارنامه دارد، برای اولین بار ۱۹ سال پیش به فینال این تورنمنت که در زادگاه‌اش برگزار می‌شود، رسید. او حالا شش قهرمانی تا رکورد جیمی کانرز فاصله دارد. تنیس‌باز آمریکایی با ۱۰۹ قهرمانی، صاحب رکورد بیشترین قهرمانی در مسابقات حرفه‌ای تنیس است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین