کد خبر: ۶۲۳۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

دستگیری ۱۱ شکارچی و صیاد متخلف در زنجان

سرپرست روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گفت: طی یک هفته اخیر ۱۱ شکارچی و صیاد متخلف در استان زنجان دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی مرشدی در رابطه با دستگیری ۱۱ شکارچی و صیاد متخلف طی هفته اخیر، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر ۱۱ شکارچی و صیاد متخلف از سوی محیط‌بانان استان دستگیر شدند که از این صیادان و شکارچیان غیرمجاز ۲۰ حلقه تور زنده‌گیری پرنده، ۳ عدد قفس، ۵ قبضه سلاح شکاری، ۲۴ تیر فشنگ ساچمه، ۳ تیر فشنگ چارپاره، یک رشته قطار فشنگ چرمی، یک قبضه چاقو، یک دستگاه دوربین چشمی، یک دستگاه پروژکتور، لاشه یک سر خرگوش و ۲ قطعه کبک، کشف و ضبط شد.

وی افزود: افراد خاطی در سطح شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، ماه‌نشان و زنجان، دستگیر شده و حوالی ساعت ۳ بامداد روز جمعه (اول آذرماه) محیط‌بانان شهرستان ابهر، طی گشت و کنترل در منطقه شکارممنوع خراسانلو، دو شکارچی متخلف که قصد شکار خرگوش داشتند را دستگیر کردند.

دستگیری ۱۱ شکارچی و صیاد متخلف در زنجان

این مسئول تصریح کرد: از شکارچیان متخلف، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی ته‌پر دو لول روی هم مدل کوسه با کالیبر ۱۲ ساخت ترکیه، ۵ تیر فشنگ ساچمه، یک دستگاه پروژکتور، یک رشته قطار فشنگ چرمی و یک قبضه چاقو، کشف و ضبط شد.

سرپرست روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در رابطه با دستگیری یک صیاد در شهرستان خرم‌دره، ادامه داد: ساعت ۱۳ بامداد روز شنبه ۲ آذرماه، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره در حین ماموریت و گشت و کنترل حوزه استحفاظی خود، یک صیاد را که از طریق پهن تور و تله‌گذاری ویژه اقدام به زنده‌گیری پرندگان می‌کرد به جرم شروع به شکار دستگیر کردند و ۲۰ حلقه تور زنده‌گیری و ۳ عدد قفس پرنده به دست آمده است.

مرشدی در رابطه با دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در یکی از توابع شهرستان‌های زنجان، اظهار کرد: ۲ آبان‌ماه نیز ماموران یگان حفاظت شهرستان زنجان، طی گشت و کنترل در دربند روستای پرچینه موفق به دستگیری دو شکارچی غیرمجاز شدند. قابل ذکر است از این متخلفان دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۱۵ تیر فشنگ ساچمه‌ای، ۳ تیر چارپاره، لاشه یک سر خرگوش و ۲ قطعه کبک، کشف شد.

وی در رابطه با به دام انداختن ۴ شکارچی متخلف، افزود: در غروب روز سه‌شنبه ۲۸ آبان‌ماه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ماه‌نشان حین گشت و کنترل در منطقه آزاد روستای اینچه سعید نظام ماه‌نشان و اراضی روستای حمزه‌خان واقع در پناهگاه حیات‌وحش انگوران، ۴ شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه از این شکارچیان غیرمجاز ۲ قبضه سلاح شکاری، ۴ تیر فشنگ ساچمه‌زنی و یک دستگاه دوربین شکاری، کشف و ضبط شد، تصریح کرد: محیط‌بانان شهرستان خرم‌دره با انجام عملیات کمین و تعقیب و گریز در شکارگاه منطقه، موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف با سلاح قاچاق از نوع هشت پر تیر ساخت ترکیه که اقدام به شروع به شکار کرده بود، شدند و از این شکارچی تعداد ۸ تیر فشنگ ساچمه‌ای که در جان لوله و آماده برای شلیک به سمت شکار بود، کشف و ضبط شد.

سرپرست روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: برای ۱۱ شکارچی متخلف، پرونده تشکیل شده برای اعمال قانون به مراجع قضایی این شهرستان‌ها معرفی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین