کد خبر: ۶۲۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

چکمه ناپلئون ۱۱۷ هزار یورو فروخته شد+عکس

یک جفت چکمه‌ای که ناپلئون بناپارت در هنگام تبعید در سنت هلن می‌پوشید، روز جمعه ۲۹ نوامبر (هشت آذر) در حراجی پاریس به قیمت ۱۱۷ هزار و ۲۰۸ یورو فروخته شد. این قیمت دو برابر بیشتر از برآوردهای اولیه بود.
آفتاب‌‌نیوز :

طبق گفته مسئولان برگزاری این حراجی، ژنرال هنری گاتین برترند که پس از نبرد واترلو در سال ۱۸۱۵ همراه رهبر فرانسه به جزیره دور افتاده در اقیانوس اطلس تبعید شد، از این چکمه‌های سایز ۴۰، نگهداری می‌کرد.

او پس از رهایی از جزیره که با مرگ ناپلئون همراه شد، در دوره‌ای این کفش‌ها را به مجسمه‌سازی که روی مجسمه بناپارت کار می‌کرد قرض داد و بعدها پسر این مجسمه‌ساز چکمه‌ها را به پل لورو سیاستمدار فرانسوی هدیه داد.

چکمه ناپلئون ۱۱۷ هزار یورو فروخته شد+عکس

پیش بینی می‌شد که این چکمه‌ها بین ۵۰ تا ۸۰ هزار یورو فروخته شود اما سرعت بالا رفتن قیمت‌ در حراجی «درواُ» زیاد بود. این حراجی پس از فروش چکمه‌های ناپلئون در حساب توئیتری خود نوشت که هنوز تعداد هواداران بناپارت زیاد هستند.

معروف است که ناپلئون مجموعه بزرگی از کفش داشت که از ژاک که کفاشی در محله مونمارت پاریس بود، خریداری می‌کرد.

اگر چه بریتانیایی‌ها در تبلیغات خود، ناپلئون را فردی ریز اندام معرفی می‌کنند اما طبق نوشته برخی مورخان او با یک متر و ۶۹ سانتی‌متر قد، در زمان خود بلندتر از متوسط قد جامعه محسوب می‌شد.

بسیاری از فرانسوی‌ها هنوز معتقدند که ناپلئون از سوی زندانبان‌های بریتانیایی مسموم و کشته شد.

چکمه ناپلئون ۱۱۷ هزار یورو فروخته شد+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین