کد خبر: ۶۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰

برنده‌ها و بازنده‌های فوتبال در تظاهرات شیلی؛ صدرنشین ۶ هفته زودتر قهرمان شد

بدنبال اعتراضات و ناآرامی‌های داخلی در شیلی، با تصمیم شورای روسای باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال این کشور، فصل جاری زودتر از موعد تمام شد و در فاصله ۶ هفته تا پایان، تیم صدرنشین به عنوان قهرمان معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

اعتراضات ضددولتی بر سر نابرابری‌های مدنی که برای مدت ۶ هفته شیلی را در کام خود گرفته است، موجب تعطیلی لیگ فوتبال این کشور به دلیل نگرانی‌های امنیتی شد.

این نخستین بار است که در تاریخ ۸۶ ساله فوتبال شیلی، لیگ حرفه‌ای فوتبال این کشور به سرانجام نمی‌رسد. فوتبال شیلی حتی پس از کودتای سال ۱۹۷۳ شیلی نیز ادامه پیدا کرده بود.

برنده‌ها و بازنده‌های فوتبال در تظاهرات شیلی؛ صدرنشین ۶ هفته زودتر قهرمان شد

در بیانیه لیگ فوتبال ملی شیلی آمده است: شورای روسای باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال شیلی با ۴۲ رای از ۴۸ رای ممکن، تصمیم به پایان دادن به فصل ۲۰۱۹ گرفت.

بر این اساس، در فاصله ۶ بازی مانده تا پایان فصل، تیم یونیورسیداد کاتولیکا که هم‌اکنون با ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب کننده، صدرنشین است به عنوان قهرمان معرفی شد.

رییس این باشگاه که یکی از مخالفان پایان زودهنگام فصل بود، در تارنمای رسمی باشگاه اعلام کرد: نمی‌خواستیم این طور قهرمان شویم اما امیدوارم همه درک کنند که ما قهرمان برحق این دوره هستیم؛ این اختلاف بیشترین اختلاف ممکن با تیم دوم است؛ احساس تلخ و شیرینی دارم و بی‌شک امروز برای فوتبال شیلی روز غمگینی است.

علاوه بر این، براساس تصمیم اتخاذ شده، هیچ تیمی صعود یا سقوط نخواهد کرد و این بدان معنا است که تیم دانشگاه شیلی از نخستین سقوط خود به دسته پایین‌تر از سال ۱۹۸۹ تاکنون گریخته و در سوی دیگر نیز سانتیاگو واندررز که با سه امتیاز صدرنشین لیگ دسته اول شیلی است از صعود به لیگ برتر این کشور ناکام ماند.

شروع خشونت‌ها در شیلی موجب تعلیق تمام بازی‌ها شد و فینال جام لیبرتادورس نیز مابین فلامینگو برزیل و ریورپلاته از سانتیاگو پایتخت شیلی به لیما پایتخت پرو منتقل شد و در نهایت نیز با قهرمانی باشگاه برزیلی به اتمام رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین