کد خبر: ۶۲۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶

پاسخ «لئوناردو دی‌کاپریو» به رئیس‌جمهور برزیل/ از تأمین‌کنندگان امنیت آمازون حمایت می‌کنم

«لئوناردو دی‌کاپریو» هنرپیشه هالیوودی به اتهام رئیس‌جمهوری برزیل که اورا مسبب آتش‌سوزی‌های جنگل آمازون دانسته پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از ورایتی، «لئوناردو دی‌کاپریو» به ادعاهای نادرست و عجیب و غریب «بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل که او را مسبب آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون اعلام کرده پاسخ داد.

دی‌کاپریو دیروز شنبه در بیانیه‌ای در اینستاگرام نوشت: با این وجود که حمایت و تامین مالی سازمان‌های حامی محیط زیست کاری ارزشمند است اما ما حمایتی از آن‌ها نکرده‌ایم.

پاسخ «لئوناردو دی‌کاپریو» به رئیس‌جمهور برزیل/ از تأمین‌کنندگان امنیت آمازون حمایت می‌کنم

بنابر گزارش رویترز، بولسونارو رئیس‌جمهور برزیل روز جمعه در جلوی اقامتگاه ریاست‌جمهوری گفت: این لئوناردو دی‌کاپریو آدم خوبی است، مگه نه؟ پول داده تا آمازون را به آتش بکشند!

پس از سخنان و تهمت‌های رئیس‌جمهور برزیل، دی‌کاپریو در اینستاگرام خود نوشت:

«در این زمان بحران جنگل آمازون، من از مردم برزیل حمایت می‌کنم که برای نجات میراث طبیعی و فرهنگی خود تلاش می‌کنند. آن‌ها نمونه‌های شگفت‌انگیز، پویا و متواضع از مشارکت و تعهد برای نجات و حفظ محیط زیست هستند. آینده این اکوسیستم‌های غیرقابل تعویض در معرض خطر است و من مفتخرم که با گروه‌هایی که از آنها محافظت می‌کنند همراه و همکار هستم.

با این وجود که سازمان‌های هدف ارزش کمک و حمایت را داشتند اما ما کمکی به آن‌ها نکردیم. من همچنان متعهد هستم که از جوامع بومی برزیل، دولت‌های محلی، دانشمندان، آموزگاران و عموم مردم که خستگی ناپذیر برای تأمین امنیت آمازون برای آینده همه برزیلی‌ها تلاش می‌کنند، حمایت کنم.»

لئوناردو دی‌کاپریو هنرپیشه و حامی محیط زیست

رئیس جمهور برزیل چند روز قبل در سخنانی عنوان کرد «لئوناردو دی‌کاپریو» بازیگر هالیوودی و فعال محیط زیست برای به آتش کشیدن جنگل‌های آمازون به یک سازمان مردم‌نهاد ۵۰۰ هزار دلار پول داده است.او تا به حال برای ادعای خود هیچ مدرک و شواهدی ارائه نداده است و قبل از آن نیز در اظهارنظری مشابه در صفحه اجتماعی خود با متهم کردن «دی‌کاپریو» در همکاری برای به آتش کشیدن جنگل آمازون، وی را بخشی از کمپین بین‌المللی علیه برزیل دانست.

«آی‌یو‌سی‌ان» کمیسیون بقای گونه‌ها در اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و سازمان جهانی حفاظت از حیات وحش هر دو با انتشار بیانیه‌هایی صحبت‌های رئیس جمهور برزیل را محکوم کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین