پیشبرد چنین طرحی میتواند به کاهش استفاده از سوختهای فسیلی در بخش بسیار آلاینده صنعت هوانوردی یاری رساند. شرکتهای هاربور ایر و مگنیکس در بیانیه مشترکی از "آغاز دوران سوم هوانوردی" و "عصر هواپیماهای برقی" خبر دادهاند.
از این هواپیما پیشتر در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شده بود. شرکت استرالیایی مگنیکس گفته هدف از طراحی سیستم محرکه این هواپیما، دستیابی به "شیوهای پاک و موثر" برای نیروی هواپیماهاست.
هاربور ایر، شرکت کانادایی مجری طرح ساخت این هواپیمای برقی ابراز امیدواری کرده که تا سال ۲۰۲۲ میلادی تمام ناوگان خود را برقی کند.
رویکرد تولید موتورهای برقی هواپیما به عنوان شیوهای برای کاهش تولید گازهای گلخانهای در صنعت هوانوردی در نظر گرفته شده است. این اتفاق همزمان با افزایش نگرانی مسافران درباره آلودگی زیست محیطی ناشی از سفر با هواپیما است.
برآوردها حاکی است که برای نمونه تا سال ۲۰۵۰ میلادی، صنعت هوانوردی بزرگترین منبع تولید گازهای گلخانهای در بریتانیا است.
یک نظرسنجی که به تازگی از سوی بانک سوئیسی یو بی اس انجام گرفته نشان میدهد که "نگرانی درباره محیط زیست" سبب شده تا سفرهای هوایی کاهش یابد. با این همه، همچنان ساخت هواپیماهای برقی که بتوانند در مسافت طولانی به پرواز درآید چالش بزرگی در صنعت هوانوردی است.