کد خبر: ۶۲۷۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
گزارشگران جوان کیفیت فوتبال تلویزیونی را پایین می آورند؛

باید فکری اساسی برای جایگزین تازه واردها شود

رسانه ملی سخت می‌تواند جای خالی عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی را پُر کند.
باید فکری اساسی برای جایگزین تازه واردها شود
آفتاب‌‌نیوز :

با کنار گذاشتن عادل فردوسی‌پور و رفتن مزدک میرزایی که در سطح اول گزارشگری مسابقات فوتبال قرار داشتند، عملا دست تهیه کنندگان ورزشی در انتخاب گزارشگران مسابقات فوتبال داخلی و خارجی باز نیست و این مسئله بی تردید در روند کیفی مسابقات زنده فوتبال که از پرمخاطب‌ترین برنامه های تلویزیون در شبکه سه و ورزش محسوب می شود تاثیرگذار خواهد بود.

تلویزیون در سال های اخیر اگر چه به موازات چهره های برتر اجرای مسابقات ورزشی، تعدادی از چهره‌های جوان را نیز معرفی کرده است اما بدیهی است که حجم وسیع مسابقات پخش شده از رسانه ملی و از سوی دیگر وسواس و دقت نظر مخاطبان مسابقات زنده به خصوص در رشته پرطرفدار فوتبال مدیران سیما را متمرکز می‌کند روی این مسئله که نمی‌توان با سپردن مسابقات مهم فوتبال چه داخلی و چه خارجی به گزارشگرانی که برخی حتی در جنس صدا، لحن و حتی سبک و سیاق گزارش پله‌های اول این عرصه را طی می‌کنند، ریسک کنند و باب سلیقه مخاطب‌شان رفتار نکنند.

تلویزیون با بررسی میدانی متوجه این نکته شده است که علاقه‌مندان به فوتبال همانقدر که روی فیلم های محبوب‌شان تعصب دارند، روی گزارش‌های مسابقات فوتبالی تعصب ویژه دارند طوری که حتی از کار افراد باسابقه این عرصه نیز عیب و ایراد می‌گیرند و روزانه شاهد این هستیم که گاف‌های گزارشگران فوتبال در فضای مجازی دست به دست می چرخد و سوژه پربازدیدی می‌سازد.

در اینکه تلویزیون نیازمند معرفی چهره‌های جدید و جایگزین برای بازنشستگان، ترک کنندگان، اخراج شدگان خود است شکی نیست اما قطع به یقین نباید این تفکر ایجاد شود که گزارش زنده مسابقه فوتبال یک تیم پرطرفدار با حاشیه های موجود در این فوتبال محلی است برای آزمون و خطای جوانانی که حالا با هر مسیری به این عرصه حساس ورود کرده‌اند.

گر عادل فردوسی‌پور در کنار پیشکسوت عرصه اجرا و گزارش ورزشی مرحوم بهرام شفیع به جایگاه فعلی‌اش رسیده است ما باید پتانسیل‌هایی چون بهرام شفیع را در رسانه حفظ کنیم تا عادل فردوسی‌پورها، جواد خیابانی‌ها، مزدک میرزایی‌ها نسل به نسل به محمدرضا احمدی‌ها و در نهایت به جوان‌ترهایی مانند محمدحسین میثاقی برسند. در این شرایط است که می‌توانیم با ضمن رعایت جایگاه موثر افراد و احترام به سوابق آنها ضمن رعایت نظر و سلیقه مخاطب تلویزیون نه تنها جای خالی آنهایی که نیستند را حس کنیم که با ایجاد فرصت، تنوع را نیز در عرصه گزارشگری فوتبال جایگزین تکرار و اجراهای یک دست و شبیه هم کنیم.

بدون تعارف باید گفت برخی از استعدادهای جوان توانمند و برخی واقعا در جایگاه اجرا و گزارش یک مسابقه زنده فوتبال آن هم در سطح اول کشور یا لیگ‌های معتبر اول نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین