کد خبر: ۶۲۷۳۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
مجلس نمایندگان آمریکا در باره استیضاح ترامپ رای‌گیری می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه استیضاح| ترامپ: من خطایی نکرده‌ام، دعا کنید!

دونالد ترامپ در آستانه رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای آغاز روند استیضاح وی، دموکرات‌ها را هیچ کاره خواند و گفت که کار نادرستی انجام نداده است. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی قبل از آغاز جلسه استیضاح ترامپ، با توزیع نامه‌ای در میان نمایندگان کنگره از آن‌ها خواست تا به وظیفه خود عمل کنند و به استیضاح ترامپ رای دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین توئیت‌های خود نوشت: "باورتان می شود که من امروز استیضاح می‌شوم، آن هم توسط دموکرات‌های چپ‌گرای هیچ‌کاره. من کار نادرستی انجام نداده‌ام جزییات را بخوانید، این نباید برای هیچ رئیس‌جمهور دیگری تکرار شود. دعا کنید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ترامپ افزود: آنها فقط می‌خواهند از رئیس‌جمهور انتقاد کنند قصد تحقیقات مناسب نداشتند، هیچ جرمی پیدا نکردند فقط اتهام واهی سوء استفاده از قدرت و کنگره را پیش کشیدند که هر دولتی از همان اول این کار را انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه استیضاح| ترامپ: من کار نادرستی انجام نداده‌ام، دعا کنید!

به نوشته خبرگزاری ایسنا، رئیس جمهور آمریکا گفت: ناراحت کننده است، یک جنتلمن به کاخ سفید آمد و همه کاری که آنها کردند این بود که هرگز نگذاشتند نفس راحت بکشد. همه آنچه می‌خواهند این است که مرا استیضاح کنند. از فردای همان روز انتخابم شروع کردند، از همان فردای ادای سوگند. اما این رئیس جمهور به واشنگتن آمد و گفت: من می‌خواهم واشنگتن را پاکسازی کنم می‌خواهم به مردم کمک کنم. او کاهش مالیاتی بزرگی داشت، ارتش را قوی کرد، آنها از دستش عصبانی شدند چون دقیقا همان کاری را کرد که می گفت. تاریخ ثبت خواهد کرد که ما یکی از بهترین دوران‌ها را در طول تاریخ داشته‌ایم. در حالیکه دموکرات‌ها به دنبال انتخابات هستند. این رئیس‌جمهور باید به دنبال ادامه مبارزه باشد همانطور که همواره برای خودش و کشورش مبارزه کرده است. به سیاست‌های خود در حوزه دارو و تجارت ادامه خواهم داد. همین باعث شده که رئیس‌جمهور مقاومت کند و در این کار فوق‌العاده بوده است. دموکرات‌ها هیچ پیامی ندارند هیچ امیدی هم به ۲۰۲۰ ندارند.

مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح ترامپ رای‌گیری می‌کند 

قرار است مجلس نمایندگان آمریکا به زودی در مورد آغاز محاکمه آقای ترامپ در سنای این کشور رای‌گیری کند.

تظاهرکنندگان در برابر کپیتال هیل، ساختمان کنگره جمع شده‌اند.

آیا استیضاح ترامپ ممکن است؟

پس از تصویب طرح استیضاح در مجلس نمایندگان، محاکمه ترامپ در مجلس سنا که در کنترل جمهوری خواهان است برگزار می‌شود. در صورتی که طرح استیضاح در مجلس نمایندگان رای بیاورد، آقای ترامپ به سومین رئیس‌جمهوری آمریکا تبدیل می‌شود که در سنا محاکمه می‌شود.

اندرو جانسون و بیل کلینتون دو رئیس‌جمهوری هستند که در مجلس سنا محاکمه شده‌اند.

در این مرحله رای دوسوم نمایندگان سنا برای برکناری رئیس جمهوری لازم است که دموکرات‌ها در این مجلس، رای لازم را برای برکناری آقای ترامپ ندارند.

ترامپ با دو اتهام رو‌به‌رو است. تلاش برای وارد کردن فشار به اوکراین برای تحقیق از جو بایدن، رقیب سیاسی‌اش و کارشکنی در فعالیت کنگره، با خودداری از همکاری با تحقیقات استیضاح، ممانعت از شهادت دادن کارمندان کاخ سفید و امتناع از ارائه شواهد و اسناد.

دونالد ترامپ روز گذشته، در نامه‌ای تند به نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا رای قریب الوقوع استیضاح علیه خود را محکوم کرد و خانم پلوسی را به "اعلان جنگ علنی علیه دموکراسی در آمریکا" متهم کرد.

به نوشته بی بی سی، ترامپ در این نامه گفت "از همان ابتدای استیضاح ساختگی، از اصول فرآیند عادلانه قانونی محروم بوده و "از بنیادی‌ترین حق اعطا شده در قانون اساسی، یعنی عرضه شواهد محروم شده است."

این درحالی است که دموکرات‌ها به طور علنی از آقای ترامپ و وکیلانش دعوت کرده‌اند تا شواهد خود را ارائه کنند. کاخ سفید از شرکت در این فرآیند خودداری کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار رأی مثبت به استیضاح ترامپ شد

به گزارش نیوزویک، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش از آغاز جلسه رسمی استیضاح ترامپ با توزیع نامه‌ای در میان اعضای مجلس نمایندگان، از آن‌ها خواست تا به استیضاح ترامپ رای دهند.

نانسی پلوسی در عین حال خطاب به نمایندگان دو گزینه را برای آن‌ها پیشنهاد داده است: یا رای به استیضاح ترامپ و یا به عنوان کسانی شناخته خواهند شد که به وظایف عمومی خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود از اعضای این مجلس خواسته است تا با او برای به نتیجه رساندن جریان استیضاح ترامپ همراه شوند.

به گفته پلوسی، این بسیار تاسف بار است که رئیس جمهور از قدرت خود برای اهداف شخصی و منافع سیاسی استفاده کند و خود را بالاتر از قانون اساسی و مردم آمریکا می‌داند، اما در آمریکا هیچکس بالاتر از قانون نیست.

«آدام شیف» خواستار رأی مثبت نمایندگان به استیضاح ترامپ شد

به نوشته خبرگزاری مهر، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توئیتی نوشت: رأی امروز نمایندگان درباره سو استفاده ترامپ از قدرت در تاریخ می‌ماند. رئیس جمهور ترامپ از قدرتش برای تقلب در انتخابات بعدی سوءاستفاده کرده است و سپس در روند کار کنگره برای لاپوشانی آن اخلال ایجاد کرده است.

وی در این باره ادامه داد: تنها سوال این است: آیا اعضا به سوگندشان برای اجرای قانون اساسی پایبند خواهند بود؟ تاریخ، رأیی که ما امروز می‌دهیم را به یاد خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
همه میدانیم که این استیضاح کار غیرقانونی مجلس نمایندگان هست...
اونا فقط میتونن درخواست استیضاح رو تصویب کنن... باقیش دیگه توپ تو زمین جمهوری خواهانیست که مجلس سنا رو قبضه کردند...
پس همه اینا فقط ی بازیه که به مجبوبیت بیشتر ترامپ ختم میشه...
یا علی
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
نقل ازیک رسانه به این مضنون :
اگر ترامپ به نانسی ریس مجلس , روی خوش نشان می داد . وقت یک عده بیهوده تلف نمی شد .
خان عمو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
پرزیدنت نگران نباش امشب مطمئنا تا صبح با شناختی که از بچه های پایگاه خبری آفتاب دارم برات دعای توسل خواهند خواند و نظری و صدقه کنار خواهند گذاشت.
بسیج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
0
تنها دعای ملت دنیا برای ترامپ اینه که بگویند خدایا این دیوانه را شفا بده.آمین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین