کد خبر: ۶۲۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۶

طرح کنگره برای استفاده سیاسی از منافقین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو تن از نمایندگان جمهوریخواه مجلس آمریكا از دولت بوش خواسته‌اند تا از گروهك منافقین علیه ایرانیان بیشتر استفاده كند و همزمان نمایندگی ایران در سازمان ملل گفته است تقاضا برای استفاده سیاسی و ابزاری از این گروهك، یك انحراف بزرگ از مسیر درست می‌باشد. «تام تانكردو» و  «باب فیلنر» درخواست خود را در قالب مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن تایمز منتشر كردند.

در جوابیه دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل كه روز چهارشنبه در روزنامه مذكور منتشر شد، با ابراز تاسف از رویكرد غلط به چنین گروهك تروریستی و توصیه به بهره‌برداری از آن در راستای اهداف نامشروع سیاست خارجی آمریكا، چنین دیدگاهی یك انحراف بزرگ از مسیر صحیح خوانده شده است.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل ضمن اشاره به سوابق تروریستی گروهك مذكور كه مرتكب جنایات زیادی علیه مردم ایران و منطقه طی بیش از چهار دهه گردیده، تصریح كرده است این گروهك تاریخچه تاریكی از اتحاد و پیوستگی با رژیم بعثی صدام داشته كه از آنها به عنوان گروهی مزدور برای جنایت علیه اكراد و حمله به ایران از خاك عراق استفاده نموده‌است.

حتی گروهك مذكور قبل از وقوع حادثه یازده سپتامبر در مراحل اولیه اتحاد با گروه طالبان و القاعده با هدف تاسیس پایگاه در خاك افغانستان بود كه به دنبال تحولات در كابل از این اقدام بازماند. 

نمایندگی كشورمان با ابراز تعجب از عدم دقت كافی نمایندگان مذكور به سابقه خشونت بار منافقین كه شامل ترور یك رئیس جمهور، یك نخست وزیر، ‪۸۰‬ نماینده مجلس و نیز هزاران نفر از مردم عادی و بیگناه ایران شده است، می‌افزاید برخلاف نظر نویسندگان مقاله مبنی بر رها كردن سلاح توسط منافقین، این گروهك صرفا زمانی سلاح‌های خود را تسلیم نمود كه مورد حمله ارتش آمریكا قرار گرفت و بدنبال آن ضمن كنار گذاردن اجباری سلاح ، روند تطبیق خود با عصر پس از ‪۱۱‬سپتامبر را آغاز نمود كه در آن عملیات تروریستی دیگر به هیچ وجه نزد هیچ كشوری قابل تحمل نیست و اكنون مدعی ارزش‌های دموكراتیك شده است.

در این جوابیه عنوان شده كه استفاده از واژه «دمكراتیك» برای چنین گروه تروریستی یك خطای فاحش است زیرا منافقین دارای یك ایدئولوژی التقاطی مركب از ماركسیسم لنینیسم با چپ چریكی و برداشت ناصحیح از اسلام (شبیه القاعده) است كه جنگ چریكی شهری (تروریسم) را ترویج می‌كند.

نمایندگی كشورمان از نویسندگان مقاله همچنین خواسته است توجه داشته باشند كه صرفا دولت آمریكا نیست كه این گروهك را در فهرست تروریستی قرار داده است بلكه تاریخچه آن، چنان روشن است كه در فهرست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا نیز قرار دارد، اقدامی كه بدلیل سوابق و دیدگاههای ضد دموكراتیك رهبران گروهك مذكور صورت گرفته كه حتی اعضای خود را بر اساس گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر شكنجه می‌كنند.

در پاسخ به بخشی دیگر از مقاله نمایندگان مذكور كه واكنش جدی جمهوری اسلامی ایران در مقابل چنین گروهك تروریستی دال بر اهمیت آن ذكر شده بود ، تصریح گردیده كه "اقدام شدید علیه یك گروهك تروریستی نشانه‌ای از اهمیت یا بزرگی آن نیست بلكه نشانه جدی بودن خطر تروریسم به عنوان بزرگترین آفت كنونی علیه صلح و امنیت بین‌المللی می‌باشد چیزی كه جامعه بین‌المللی باید با یك صدا آنرا رد كرده و از استانداردهای دوگانه در مقابله با آن پرهیز كند".

نمایندگی ایران در سازمان ملل در پایان این جوابیه، با انتقاد شدید از دیدگاه نمایندگان مذكور درباره استفاده ابزاری از این گروهك علیه جمهوری اسلامی ایران، عنوان كرده كه مردم پرافتخار ایران هرگز چنین گروهك مسلحی را كه مورد حمایت قدرتهای بیگانه بوده، مورد استقبال قرار نخواهد داد گروهكی كه رهبران آن چهره تروریستی خود را به كرات نشان داده‌اند.

این جوابیه اشاره دارد درحالی كه دولت عراق خواستار اخراج اعضای گروهك مذكور از خاك آن كشور شده، تقاضا برای استفاده سیاسی و ابزاری از آن علیه یك دولت دموكراتیك ومنتخب مردم ایران، انحرافی بزرگ از مسیر درست است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین