کد خبر: ۶۲۹۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
رییس سابق فدراسیون قایقرانی؛

وزارت ورزش به جای چسبیدن به فوتبال به وظیفه‌اش برسد

رییس سابق فدراسیون قایقرانی گفت: روئینگ شانس بیشتری نسبت به کانو و کایاک برای رفتن به المپیک دارد و چون در آسیا هم کشورهای قدرتمندی هستند که عبور از آن‌ها سخت است.
آفتاب‌‌نیوز :

علی قلمسیاه درباره وضعیت قایقرانی ایران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک بیان کرد: علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون خود از قهرمانان قایقرانی بوده و تجربه مدیریتی در قایقرانی هم دارد اما هر چه جلوتر برود کار هم از لحاظ اعتبارات و بودجه و هم از لحاظ به روز شدن سخت‌تر می‌شود. در مورد همین بحث کسب سهمیه المپیک، فدراسیون با سختی جدی روبرو است چون دیگر صحبت سر هزارم ثانیه است. اینکه بتواند تعداد سهمیه بیشتری بگیرد سخت خواهد بود.

او ادامه داد: در آسیا کشورهای قدرتمندی وجود دارد. چین که دیگر دارد قدرت اول دنیا می شود. کره هم تیم خوبی است ژاپن نیزمیزبان است و جدی کار کرده است. در آسیای میانه هم ازبکستان و قزاقستان هنوز علوم تربیتی و پایه روس ها را استفاده می کنند بنابراین کشورهای نیرومندی هستند از این رو عبور از آنها سخت است.

قلمسیاه: شانس روئینگ برای سهمیه بیشتراست/ وزارت ورزش به جای چسبیدن به فوتبال به وظیفه‌اش برسد

قلمسیاه با اشاره به در پیش بودن مسابقات انتخابی المپیک تاکید کرد: کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات جهانی اتفاق نیفتاده و حالا در مسابقات قاره ای باید قایق اول شوند که سهمیه بگیرند و این کار را سخت می کند. ممکن است نسبت به سالهای قبل پیشرفتی داشته باشند اما با وجود تلاشی که دارند من بعید می دانم قایق اول شوند چون کار سخت است. این به معنی بد کار کردن نیست. بحث این است که ورود به المپیک سخت است. در هر دوره می بینیم شعار سریع تر، قوی تر و بالاتر المپیک معنی دار می شود. البته در روئینگ شانس ورود به المپیک بیشتر از کانو و کایاک است. چون مربی روئینگ چند سال است ورزشکارانش را می شناسد و خودش هم به روز است. از این رو شانس روئینگ برای کسب سهمیه المپیک بیشتر است.

رییس سابق فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند، فدراسیون سهرابیان در کدام قسمت ضعف دارد که باید آن را برطرف کند، تصریح کرد: سهرابیان خودش ضعفی ندارد او قایقرانی را می شناسد و علمش را هم دارد اما مشکل جای دیگری است. بحث این است ورزش ما فدراسیون مدار شده است در حالی که در دیگر کشورهای مترقی قهرمان ها از دل باشگاه ها بیرون می آیندو فدراسیون فقط جمع کننده است. نباید فدراسیون ها جانشین باشگاه ها شوند در حالی که ایراد بزرگ در ورزش ما همین است.

او ادامه داد: ورزش ابتدا باید وارد خانواده ها و سپس مدارس شود. کار استعداد یابی باید از همان سنین دبستان انجام شود و اگر این اتفاق نیفتد ورزش حرفه ای و قهرمانی مقتدری نخواهیم داشت و کار، گلخانه ای می شود. از طرفی وظیفه فدراسیون ها قهرمان پروری نیست و بلکه فدراسیون باید انتخاب کننده قهرمان ها باشد. توصیه من به وزارت ورزش این است بجای چسبیدن به چند باشگاه فوتبال به وظیفه اساسی خود که در مقررات تاسیس این وزارت خانه آمده است، توجه کند. وظیفه اصل یآن، توسعه پایدار سلامت جامعه از طریق ورزش است. یعنی ورزش را وارد خانواده ها و سپس مدارس کند و در این زمینه با سایر دستگاه ها و نهاد ها همکاری داشته باشد. در این صورت به ورزشی می رسیم که دیگر اینقدر دلهره رفتن به مسابقه را نداریم. یا فدراسیون ها را به دلهره نمی اندازیم که اگر از مسابقات برگشتند و نتیجه نگرفته بودند همه توبیخ و برکنار می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین