کد خبر: ۶۳۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

ترامپ باید درباره نیروی نظامی ایران نگران باشد

«جاناتان روهه» تحلیلگر اندیشکده ضد ایرانی «بنیاد دفاع از دمکراسی ها» با تاکید بر اینکه ترور سردار قاسم سلیمانی، به دستور ترامپ، آمریکا را تا آستانه یک منازعه بزرگ نظامی با ایران رانده است اذعان داشت: «اما در این تنش افزایی، تهران هنوز هم می تواند دست برتر را داشته باشد».
آفتاب‌‌نیوز :

«جاناتان روهه» (Jonathan Ruhe)، تحلیلگر ارشد اندیشکده «پروژه سیاست خارجی» که متخصص مسائل خاورمیانه و روسیه در اندیشکده «بنیاد دفاع از دمکراسی ها» (FDD) است، در جدیدترین نوشتار خود در تارنمای «نشنال اینترست»، در واکنش به ترور دیروز سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس»، معاون سازمان نیروهای مردمی عراق که به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای «پنتاگون»، (وزارت دفاع این کشور) انجام شد، ابتدا به تنش های چند وقت گذشته در خاورمیانه و خلیج فارس از جمله حمله به تاسیسات نفتی «آرامکو» در عربستان سعودی اشاره کرد.

وی ادعا کرد که ایران عامل این حملات بوده است و آن را نشانه توان گسترده نظامی کشورمان دانست. این در حالی است که هیچ سند و مدرکی دال بر دست داشتن ایران در این حملات یافت نشده است.

ترامپ باید درباره نیروی نظامی ایران نگران باشد

کارشناس اندیشکده «بنیاد دفاع از دمکراسی ها» که بنا بر اعلام خود این مرکز، بسیاری از تحریم های ایران با تحریک این موسسه و به اتهام واهی و بی اساس وجود برنامه تسلیحاتی هسته ای در ایران شکل گرفته است، در ادامه می نویسد: «جای تعجب است که ایران بدون داشتن هیچ سلاح هسته ای، بودجه تسلیحاتی اندک و تسلیحات متعارف توانسته است این چنین دقیق در منطقه عمل کند و به عملیات های ناتوان کننده علیه دشمنان خود دست بزند. این امر از سه واقعیت ناشی می شود: تسلیحات ارتقا یافته ایران، گسترش حضور ایران در منطقه و اینکه دشمنان ایران در منطقه عمق استراتژیک ندارند.»

نویسنده در بخش های دیگر این مقاله مجموعه ای از توانایی های برجسته نظامی کشورمان، هشدارهای مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در این باره را ذکر کرده و تاکید می کند:

«اگر حوادث شب گذشته نیز فورا به بروز مناقشه بین ایران و آمریکا منجر نشوند، اکنون بیش از هر زمان دیگری اجرای استراتژی «فشار حداکثری» ضرورت دارد. این اقدام فراتر از اعمال تحریم ها صورت می گیرد تا ایران مهار شده و پروژه زرادخانه های دقیق ایران تضعیف شود.»

وی در پایان مقاله خود می نویسد: «سامانه دفاعی موشک های کروز می تواند بهتر از سامانه تقویت موشکی بالستیک، از کشورهای حاشیه خلیج فارس در مقابل زرادخانه ایران دفاع کند و آن را شکست دهد. گرچه این کار دشوار است اما ایالات متحده و متحدان آن می بایست سامانه دفاع هوایی خود را به گونه ای هماهنگ و همزمان با یکدیگر (علیه ایران) به کار بیندازند.

«مقامات آمریکایی ماه هاست که بر لزوم از سرگیری استراتژی بازدارندگی علیه ایران تاکید کرده اند. انجام این کار مستلزم این خواهد بود که آمریکا با در نظر گرفتن همه جوانب دریابد که چرا ایران همچنان دست برتر را در خاورمیانه دارد.»

اندیشکده «بنیاد دفاع از دمکراسی ها» (Foundation for Defense of Democracies) یکی از مراکزی است که نقش مهمی در شکل گیری سیاست خارجی واشنگتن و طراحی اقدامات خصمانه در قبال ایران دارد. دوم شهریور ماه ۱۳۹۸، وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و «مارک دوبوویتز»، مدیر اجرایی آن را در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی)، به همراه ۸ نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در حکمی سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین