کد خبر: ۶۳۰۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹

عبدالمهدی اخراج نیروهای آمریکا از عراق را موجب حفظ حاکمیت ملی خواند

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق در پی تماس تلفنی «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان ناتو موضع دولت و پارلمان عراق را در خصوص اخراج نیروهای نظامی خارجی از این کشور تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبدالمهدی و استولتنبرگ روز سه شنبه در این تماس تلفنی در خصوص روابط بغداد و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) نیز به گفت و گو پرداختند.

نخست وزیر پیشبرد امور عراق از روابط میان بغداد و ناتو و همکاری میان دو طرف ابراز خرسندی کرد و موضع دولت و پارلمان عراق در خصوص حضور نیروهای خارجی در این کشور و همچنین تصمیم گیری برای خروج آنان و حفظ حاکمیت ملی عراق را به وی توضیح داد.

عبدالمهدی اخراج نیروهای آمریکا از عراق را موجب حفظ حاکمیت ملی خواند

دبیرکل ناتو هم بر اهمیت توسعه روابط این سازمان نظامی و عراق تاکید کرد و برای ادامه حمایت ناتو از نیروهای نظامی عراقی و آموزش آنان برای مبارزه با گروه تروریستی داعش ابراز تمایل کرد.

دو طرف همچنین در خصوص تحولات اخیر منطقه و تلاش برای جلوگیری از وقوع جنگ و کاهش تنش ها به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر که با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت، پارلمان عراق روز یکشنبه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داده‌است.

نمایندگان پارلمان عراق در ادامه خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز بامداد دوشنبه در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، تهدید به اعمال تحریم‌های شدید علیه بغداد کرد.

در همین حال «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز گذشته (دوشنبه) در دیدار سفیر چین اعلام کرد که همچنان که حضور نیروهای آمریکایی با توافق و تصمیم دولت بغداد بوده خروج آنان نیز با تصمیم بغداد صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین