کد خبر: ۶۳۲۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

حمایت نخست‌وزیر کانادا از خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی

نخست وزیر کانادا گفت: خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی کمک حمایتی دریافت خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«جاستین ترودو» شامگاه جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در تورنتو افزود: مردم کانادا به به همه قربانیان این حادثه عشق می ورزند و جامعه کانادا در چند روز گذشته تحت تاثیر این حادثه بوده است.

وی افزود: همه جانباختگان این هواپیما در قلب ما هستند و ما به خانواده آنان تسلیت می گویم.

حمایت نخست‌وزیر کانادا از خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی

ترودو گفت: دولت در نظر دارد به ازای هر فرد جانباخته 25 هزار دلار به خانواده آنها پرداخت کند و از ایران انتظار داریم که غرامت خود را به فوریت پرداخت کند.

نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: ما به دنبال انجام تحقیقات کامل هستیم تا زوایای مختلف این حادثه مشخص شود و دولت کانادا تسهیلاتی را برای رفت و آمد خانواده قربانیان در نظر گرفته و شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز در این زمینه قرار است همکاری کند.

نخست وزیر کانادا بیان کرد: ما در دیدار با خانواده قربانیان اعلام کردیم که دولت کانادا خدمات حقوقی به خانواده جاباختگان خواهد داد و این الویت مهم دولت کانادا در این زمینه است.

ترودو اظهارداشت: وزیر امورخارجه کانادا در دیدار با وزیر خارجه ایران در مسقط تاکید کرده است که ایران باید عدالت را به طور کامل در مورد خانواده آنها اجرا شود و ایران نیز به این خانواده ها غرامت پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تاکنون جنازه هیچ کانادایی به کشور برنگشته، گفت: تاکنون 20 خانواده ایرانی به کانادا آمده اند که ما به خواسته آنها احترام می گذاریم و این 25 هزار دلار نیز به کانادایی که تابعیت کشور ما را داشتند، تعلق می گیرد.

نخست وزیر کانادا یادآورشد: یکی از دلایل اصلی دیدار وزریای خارجه ایران ئ و کاندا این بود که هماهنگی های لازم را با ایران داشته باشیم تا ایران به مسئولیت ساقط کردن این هواپیما آگاه و غرامت خانواده ها قربانیان را پرداخت کند.

ترودو بیان کرد: ایران مسئولیت کامل سقوط این هواپیما را بر عهده دارد و ما با همپیمانان خود به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم و باید تحقیقات کاملی انجام شود و ما فعلا به تحریم فکر نمی کنیم.

به گفته وی ، از نتیجه دیدار وزرای خارجه ایران و کانادا خبری ندارم و ایران در این دیدار گفته که ما با جامعه بین المللی در این زمینه همکاری خواهیم کرد و برای خواندن جعبه سیاه داریم به یک توافق برسیم که مطالب جعبه سیاه هواپیما با وجود صدمه دیدن شدید در فرانسه پیاده شود.

نخست وزیر کانادا تصریح کرد: در کانادا امنیت حمل ونقل برای ما اهمیت زیادی دارد و در این مساله ما به دنبال اجرای عدالت هستیم و ایران مسئول حمله به این هواپیما است و ما در حال حاضر تمرکز ما این است که تمام تحقیقات با شایستگی انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
درود به شرفش. فرق کشورهای جهان سوم و دنیای پیشرفته در همین برخوردهای انسان مدارانه خودشو نشون میده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین