کد خبر: ۶۳۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

زیان سه‌میلیاردی به محیط‌زیست لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: زیان وارده به محیط‌زیست استان در اثر تخلفات بیش از سه میلیارد ریال بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: با تلاش و کوشش محیط بانان فداکار و زحمتکش استان ۷۲۵ متخلف زیست‌محیطی در ۹ ماهه نخست امسال در لرستان دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه پرونده خاطیان به محاکم قضایی ارجاع شده است، عنوان کرد: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده که در این راستا ۲۲۳ تور ماهیگیری، ۶ دستگاه موتور برق، ۷۴ قلاب و ۱۴۷۷ قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در استان بیان کرد: به‌منظور برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم ۱۴۵ قبضه اسلحه از متخلفین زیست‌محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد ۱۶ قبضه آن‌ها سلاح بدون مجوز و ۸ مورد جنگی بوده است.

فتحی میزان ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست در اثر تخلفات صورت گرفته را سه میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۲۱۴ هزار ریال اعلام کرد و یادآور شد: از این رقم یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۲۱۴ هزار ریال وصول شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش تخلفات زیست‌محیطی، گفت: برای کاهش تخلفات زیست‌محیطی در مناطق تحت مدیریت و آزاد از ابتدای سال تاکنون ۸۹۴ ساعت کلاس آموزش با حضور محیط بانان در سراسر استان برگزار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین