کد خبر: ۶۳۷۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
معاون فنی مرکز بهداشت استان زنجان:

موج بعدی آنفلوانزا در راه است

معاون فنی مرکز بهداشت استان زنجان گفت: موج بعدی آنفلوانزا از اوایل اسفندماه تا فروردین‌ماه آغاز خواهد شد.
موج بعدی آنفلوانزا در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

داوود رحمانی در رابطه با راه‌های پیشگیری از کروناویروس جدید، اظهار کرد: شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت آداب تنفسی، پرهیز از دست دادن و روبوسی، اجتناب از حضور در مکان‌های پرجمعیت و شلوغ، رعایت فاصله حداقل یک و نیم‌ متری با افراد و تهویه مناسب در محل کار و زندگی، از جمله راه‌های پیشگیری از کروناویروس جدید است.

وی با تاکید بر اینکه شست‌وشوی مداوم دست‌ها به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه، بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار (کرونا جدید و آنفلوانزا) است، افزود: داشتن تغذیه سالم به خصوص مصرف میوه‌های تازه، مرکبات و مایعات و مواد مغذی از جمله سایر راه‌های پیشگیری از بیماری کروناویروس جدید است.

این مسئول با اشاره به اینکه درخصوص ویروس جدید کرونا جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، گفت: به طوری که بیماران مبتلا به این ویروس به غیر از کسانی که دچار زمینه‌ای حاد هستند به احتمال زیاد بهبود خواهند یافت، زیرا همه امکانات لازم برای مقابله با این بیماری در کشور فراهم شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کروناویروس جدید در استان و کشور مشاهده نشده است، گفت: میزان کشندگی ویروس کرونا جدید از بیماری‌های فصلی مانند آنفلوانزا، مرس و سارس کمتر است.

رحمانی با اشاره به اینکه کروناویروس جدید کودکان را درگیر نمی‌کند، اظهار کرد: این ویروس افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان را در معرض خطر قرار می‌دهد که این افراد باید بیش از پیش مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از این بیماری را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هر داروی آنتی‌بیوتیک بر طیف خاصی از باکتری‌ها موثر است، افزود: در عفونت‌های ویروسی همانند سرماخوردگی و آنفلوانزا نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نبوده و در واقع هیچ آنتی‌بیوتیکی برای هیچ ویروسی نیاز نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه موج بعدی آنفلوانزا از اویل اسفند تا فروردین بروز و ظهور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: رعایت آداب تنفسی و نکات بهداشتی از جمله راه‌های پیشگیری و مراقبت از آنفلوانزا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین