کد خبر: ۶۳۸۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

رعایت بهداشت عمومی، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ویروس کرونا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کاشان گفت: رسانه‌ها باید اطلاعات شفاف و درست را از مراجع رسمی کسب کرده و به مردم برسانند تا دستگاه‌های مربوط بتوانند با قاطعیت و آرامش بیماری کرونا ویروس را مهار کنند.
رعایت بهداشت عمومی، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ویروس کرونا است
آفتاب‌‌نیوز :

سید علیرضا مروجی امروز (یکشنبه-۴ اسفند) در نشست کارگروه رسانه و آموزش مدیریت بحران کاشان، اظهار کرد: شایعه با وجود شبکه‌های اجتماعی، به سرعت در جامعه منتشر می‌شود، اما مردم باید اطلاعات خود را از منابع معتبر کسب کرده و از انتشار شایعه دوری کنند.

وی افزود: به منظور پیشگیری از انتشار این بیماری، کسانی که نشانه‌های اولیه تب، سرفه و تنگی نفس دارند به عنوان بیمار مشکوک مورد نظر و آزمایش تشخیصی قرار می‌گیرند.

مروجی تصریح کرد: تشخیص برخی بیماری‌ها مثل فلج اطفال و آبله بنا به قانون سازمان بهداشت جهانی باید در مراکز خاص مثل انستیتو پاستور و دانشگاه بهداشت تهران انجام شود تا مورد تأیید واقع شود بنابراین آزمایش‌های کرونا نیز به تهران فرستاده می‌شود.

رییس کارگروه بهداشت مرکز مدیریت بحران شهرستان منطقه کاشان، تأکید کرد: تاکنون ۲۹ نفر مشکوک به کرونا در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل شناسایی شده‌اند، اما به منزله ابتلای قطعی به بیماری نیست و جهت اطمینان خاطر و پیشگیری از شیوع ویروس است.

مروجی با اشاره به مراجعه شهروندان برای تهیه ماسک، تصریح کرد: استفاده از ماسک تنها برای افرادی که سرماخوردگی یا عفونت تنفسی دارند برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران ضروری است، اما برای عموم مردم توصیه نمی‌شود.

وی گفت: به بیماران توصیه می‌شود ضمن استراحت در منزل، مایعات زیادی بنوشند و همه شهروندان برای پیشگیری از بیماری، از تماس نزدیک با افراد مریض و لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنند. هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با یک دستمال پوشانده و آن را درون سطل زباله بیندازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کاشان افزود: شستن دستان به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون، استفاده از اسپری الکل برای ضدعفونی کردن اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می‌شود و رعایت فاصله حداقل یک متر با فرد بیماری که سرفه می‌کند، در پیشگیری از این بیماری مؤثر است.

همچنین مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان، گفت: شیوع بیماری کرونا در استان‌های قم و مرکزی که هم‌جوار این شهرستان هستند، انجام اقدام‌های اولیه پیشگیری و آگاهی بخشی به مردم را ضروری کرده است.

جواد مزروعی اظهار کرد: امروز بهداشت و سلامت مردم بسیار مهم است و پیشگیری از شیوع بیماری، نیازمند اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح به مردم است و نباید به برخی شایعات توجه کرد.

مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان، افزود: با توجه به شواهد، وجود کرونا ویروس را نمی‌توان نفی کرد و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، همه منابع را به کار گرفته‌ایم تا چرخش ویروس در جامعه کم شود .

وی تصریح کرد: جلسه‌های عمومی، تجمعات ورزشی، مراسم فرهنگی و مذهبی و حتی جلسه‌های اداری در شهرستان تعطیل‌شده است و اتوبوس‌های شرکت واحد روزانه چهار مرتبه ضدعفونی می‌شوند.

مزروعی در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی، گفت: تشخیص تعطیلی مراکز آموزشی طبق قانون بر عهده وزارت بهداشت است و باید یک مسیر قانونی را طی کند تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین