کد خبر: ۶۳۸۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

رعایت بهداشت عمومی، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ویروس کرونا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کاشان گفت: رسانه‌ها باید اطلاعات شفاف و درست را از مراجع رسمی کسب کرده و به مردم برسانند تا دستگاه‌های مربوط بتوانند با قاطعیت و آرامش بیماری کرونا ویروس را مهار کنند.
رعایت بهداشت عمومی، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ویروس کرونا است
آفتاب‌‌نیوز :

سید علیرضا مروجی امروز (یکشنبه-۴ اسفند) در نشست کارگروه رسانه و آموزش مدیریت بحران کاشان، اظهار کرد: شایعه با وجود شبکه‌های اجتماعی، به سرعت در جامعه منتشر می‌شود، اما مردم باید اطلاعات خود را از منابع معتبر کسب کرده و از انتشار شایعه دوری کنند.

وی افزود: به منظور پیشگیری از انتشار این بیماری، کسانی که نشانه‌های اولیه تب، سرفه و تنگی نفس دارند به عنوان بیمار مشکوک مورد نظر و آزمایش تشخیصی قرار می‌گیرند.

مروجی تصریح کرد: تشخیص برخی بیماری‌ها مثل فلج اطفال و آبله بنا به قانون سازمان بهداشت جهانی باید در مراکز خاص مثل انستیتو پاستور و دانشگاه بهداشت تهران انجام شود تا مورد تأیید واقع شود بنابراین آزمایش‌های کرونا نیز به تهران فرستاده می‌شود.

رییس کارگروه بهداشت مرکز مدیریت بحران شهرستان منطقه کاشان، تأکید کرد: تاکنون ۲۹ نفر مشکوک به کرونا در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل شناسایی شده‌اند، اما به منزله ابتلای قطعی به بیماری نیست و جهت اطمینان خاطر و پیشگیری از شیوع ویروس است.

مروجی با اشاره به مراجعه شهروندان برای تهیه ماسک، تصریح کرد: استفاده از ماسک تنها برای افرادی که سرماخوردگی یا عفونت تنفسی دارند برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران ضروری است، اما برای عموم مردم توصیه نمی‌شود.

وی گفت: به بیماران توصیه می‌شود ضمن استراحت در منزل، مایعات زیادی بنوشند و همه شهروندان برای پیشگیری از بیماری، از تماس نزدیک با افراد مریض و لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنند. هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با یک دستمال پوشانده و آن را درون سطل زباله بیندازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کاشان افزود: شستن دستان به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون، استفاده از اسپری الکل برای ضدعفونی کردن اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می‌شود و رعایت فاصله حداقل یک متر با فرد بیماری که سرفه می‌کند، در پیشگیری از این بیماری مؤثر است.

همچنین مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان، گفت: شیوع بیماری کرونا در استان‌های قم و مرکزی که هم‌جوار این شهرستان هستند، انجام اقدام‌های اولیه پیشگیری و آگاهی بخشی به مردم را ضروری کرده است.

جواد مزروعی اظهار کرد: امروز بهداشت و سلامت مردم بسیار مهم است و پیشگیری از شیوع بیماری، نیازمند اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح به مردم است و نباید به برخی شایعات توجه کرد.

مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان، افزود: با توجه به شواهد، وجود کرونا ویروس را نمی‌توان نفی کرد و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، همه منابع را به کار گرفته‌ایم تا چرخش ویروس در جامعه کم شود .

وی تصریح کرد: جلسه‌های عمومی، تجمعات ورزشی، مراسم فرهنگی و مذهبی و حتی جلسه‌های اداری در شهرستان تعطیل‌شده است و اتوبوس‌های شرکت واحد روزانه چهار مرتبه ضدعفونی می‌شوند.

مزروعی در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی، گفت: تشخیص تعطیلی مراکز آموزشی طبق قانون بر عهده وزارت بهداشت است و باید یک مسیر قانونی را طی کند تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین