کد خبر: ۶۳۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

ائتلاف سعودی مدعی تخریب مواضع راهبردی انصارالله یمن شد

سخنگوی ائتلاف سعودی متجاوز به یمن در سخنانی مدعی شد که این ائتلاف سایت های نگهداری از موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین جنبش انصارالله یمن را در شهر صنعا مورد هدف قرار داده و آن را نابود کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی همچنین اعلام کرد که این ائتلاف امروز (یکشنبه) یک قایق کنترل از راه دور متعلق به انصارالله یمن را در جنوب آب های دریای سرخ مورد هدف قرار داده است.

المالکی همچنین از ادامه عملیات ائتلاف سعودی علیه مواضع انصارالله خبر داد و تاکید کرد که اقدامات نظامی عربستان در یمن ادامه خواهد داشت.

ائتلاف سعودی مدعی تخریب مواضع راهبردی انصارالله یمن شد

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف عربی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز اکنون از یک هم‌پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

مجامع بین‌المللی همچنین هشدار دادند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان ۲۲ میلیون یمنی را تهدید می‌ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین