کد خبر: ۶۳۹۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

تقابل سندرز با نماینده اسرائیل در سازمان ملل

نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پس از آنکه در نامه‌ای این سناتور ایالت ورمونت را به خاطر انتقاداتش از نخست وزیر اسرائیل "دروغگو" خطاب کرد، واکنش نشان داد.
تقابل سندرز با نماینده اسرائیل در سازمان ملل
آفتاب‌‌نیوز :

برنی سندرز، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی روز سه‌شنبه در ایالت کارولینای جنوبی به شدت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرده و گفته بود:‌ در اسرائیل با توجه به اینکه نتانیاهو در راس قدرت است در اصل شما یک نژادپرست ارتجاعی دارید که در حال حاضر اسرائیل را اداره و رهبری می‌کند.

به گزارش برگزاری اسپوتنیک، سندرز که در دهه ۱۹۶۰ میلادی در اسرائیل زندگی کرده، برای شفاف کردن موضع‌اش درباره تل‌آویو روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس گفت:‌ من از نتانیاهو حمایت نمی‌کنم اما از اسرائیل حمایت می‌کنم. من هر کار بتوانم برای حفاظت از استقلال، امنیت و آزادی مردم اسرائیل انجام می دهم.

وی افزود: آنچه ما در اسرائیل احتیاج داریم سیاست خارجی است که نه تنها از اسرائیل حفاظت کند بلکه به درد و رنج مردم فلسطین نیز توجه کند.

سندرز گفت: اگرچه من هزینه سیاسی لابی آمریکایی حامی اسرائیل (آیپک) را پرداخت کرده‌ام اما این مساله تاثیری بر میراث یهودی‌ام و حمایت از صلح در خاورمیانه نداشته است.

وی افزود: من حامی اسرائیل و حامی فلسطین هستم. من می‌خواهم این مردم گردهم بیایند تا نهایتا به صلح در این منطقه دست یابند.

دنی دنون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز یکشنبه پیش از کنفرانس لابی آمریکایی حامی اسرائیل (آیپک) در واشنگتن گفت که از سندرز نه در نشست‌های آیپک و نه در اسرائیل استقبال نمی‌شود.

وی مدعی شد: هر کس که نخست وزیر ما را "نژادپرست" خطاب کند یا دروغگو است، یا احمق و یا هر دو.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین