کد خبر: ۶۴۰۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

تصاویر| زنان جستجوگر طلا

"اوا چورا" یکی از جستجوگران طلا است. او به همراه سایر زنان در کنار سایر اعضای خانواده خود در رشته کوه‌های آند زندگی می‌کند. زندگی آنان از طریق تلاش برای یافتن طلا از زیر آوارها و سنگ‌ها سپری می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری "رویترز" با انتشار گزارشی درباره زنانی که به جستجو و اکتشاف طلا در پرو می‌پردازند، می‌نویسد: "چورا می‌گوید اینجا در ارتفاعات پرو گمان می‌رود که مرتفع‌ترین نقطه جهان است. چورا و پنح فرزند از هشت فرزندش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. چورا هر روز یک ساعت مسافت را می‌پیماید تا به محل کار برسد. او و همکاران‌اش برگ‌های کوکا را می‌جوند و به یاد قدیسان سیگار می‌کشند و کمی عرق رازیانه می‌نوشند تا به زعم خودشان برای‌شان شانس و اقبال به همراه آورد. او می‌گوید: "برخی اوقات طلا وجود دارد و سایر اوقات چیزی پیدا نمی‌شود. در حال حاضر، طلا خیلی کم شده است".

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این خبرگزاری می‌افزاید: "مردان منطقه "لارینکونادا" در پرو که ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۵۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده، عقایدی خرافی دارند. آنان معتقدند که به دلیل آنکه روح معدن واقع شده در آن منطقه مونث است، اگر زنان بخواهند ثروت موجود در آن را بدزدند، معدن حسادت کرده و عصبانی می‌شود. در نتیجه، زنان محلی تلاش می‌کنند تا بر روی چاله‌ها و حفاری‌هایی که مردان انجام داده‌اند کار کنند و به دنبال طلا بگردند.

تصاویر| زنان جستجوگر طلا

چورا می‌گوید گاهی در یک هفته می‌تواند یک تا دو گرم طلا به دست آورد. قیمت طلا در بازار سیاه متفاوت است با این حال، در بازار لندن این میزان طلا به قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد. او می‌گوید اگر خوش‌شانس باشد برخی اوقات می‌تواند ۲۰ گرم طلا نیز کشف کند، اما این شانس کم است.

"رویترز" در ادامه می‌نویسد: "در آن منطقه، بالای برخی خانه‌ها، مانکنی مصنوعی با لباس معدن کار در حالت به دار آویخته‌شده قرار داده شده‌اند که هشداری برای جلوگیری از سرقت از خانه‌ها قلمداد می‌شود. آنجا منطقه‌ای ناامن است که دختران جوان قاچاق شده و در روسپی‌خانه‌ها مجبور به کار می‌شوند و دعوا بر سر آنان میان مردان امری رایچ است.

ماموران پلیس هر زمانی که برای اجرای قانون یا محدود کردن کشف غیرقانونی طلا به آن منطقه می‌روند از سوی معدن‌چیان با دینامیت‌هایی که برای انفجار به منظور باز کردن تونل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند تهدید می‌شوند. در اکثر موارد زنان نیز به اعتراض علیه پلیس می‌پیوندند. برخی از آنان می‌گویند که با اجبار از سوی مردان در اعتراض علیه نیرو‌های پلیس شرکت می‌کنند. چورا می‌گوید متاسفانه مردان میزان طلای بیشتری به دست می‌آورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین