کد خبر: ۶۴۰۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵

وزیر فرهنگ فرانسه به کرونا مبتلا شد

منابع خبری روز دوشنبه اعلام کردند که فرانک ریستر وزیر فرهنگ فرانسه به ویروس کرونا آلوده شده است اما حال وی خوب است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش یو اس نیوز، ریستر ۴۶ ساله که اخیراً در پارلمان فرانسه حضور داشته است بعد از متوجه شدن در مورد تماس با افراد آلوده در این بازدید، با آزمایش مثبت آلوده شدن به ویروس کرونا مواجهه شده است.

به گزارش منابع خبری، وزیر فرهنگ فرانسه در چند روز گذشته با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه دیداری نداشته است.

وزیر فرهنگ فرانسه به کرونا مبتلا شد

میزان ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه همچنان در حال افزایش بوده و دامنه آن به مراکز دولتی و بخش‌های سیاسی از جمله پارلمان این کشور نیز کشیده شده به گونه‌ای که با ابتلای سه عضو دیگر مجلس فرانسه، شمار نمایندگان مبتلا به ۶ نفر رسیده است.

به گزارش آژانس بهداشت منطقه‌ای (ARS) «ایل دو فرانس»، تاکنون ۶ مورد ابتلا به کرونا در مجلس ملی این کشور تائید شده است. آن‌ها شامل چهار نماینده و دو نفر از عوامل کاخ «بوربون» (محل جلسه‌های مجمع ملی فرانسه) هستند. پیشتر ابتلای سه نماینده و یک کارمند پارلمان فرانسه به ویروس کرونا تائید شده بود.

این آژانس تاکید کرد، تحقیقات بهداشتی در حال انجام بوده و اقدام‌های مدیریتی توسط خدمات مجلس صورت گرفته تا شیوع ویروس را محدود کند.

بنا به اعلام آژانس بهداشت منطقه‌ای، این ۶ نماینده در قرنطینه به سر می‌برند و برای روشن شدن زنجیره‌های آلودگی و شناسایی موارد، تماس مختلف با آن‌ها تماس گرفته شده است.

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده است تعداد موارد تائید شده از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به یک هزار و ۱۲۶ نفر رسیده و تاکنون ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه پس از ایتالیا دومین کشور در اروپا از لحاظ شمار مبتلایان و فوت ناشی از کرونا است. در ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۱۷۷ نفر مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین