کد خبر: ۶۴۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

اولین وزیر در جهان عرب به ویروس کرونا مبتلا شد

رسانه های گروهی مغرب از مبتلا شدن «عبدالقادر أعماره» وزیر حمل و نقل این کشور به «ویروس کرونا» خبر دادند.
اولین وزیر در جهان عرب به ویروس کرونا مبتلا شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش امروز (یکشنبه) پایگاه خبری «هسپریس» مغرب، بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به این ویروس در این کشور در شمال آفریقا به ۱۸ نفر رسید.

این در حالی است که مقامات مغربی تاکید کرده بودند، برای مقابله با انتشار این ویروس اقدامات فوری در کشور اتخاذ کرده اند.

وزارت حمل و نقل مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آزمایش های پزشکی به عمل آمده در مورد اعماره پس از بازگشت از ماموریت رسمی اش به چند کشور اروپایی و احساس خستگی غیرعادی همراه با سردرد، مبتلا بودن وی را به اثبات رساند.

بیانیه یاد شده افزود: او ظرف چهارده روز در منزل با استفاده از وسایل فناوری مورد نیاز جهت دورکاری فعالیت های روزمره خود را ادامه خواهد داد و در عین حال بر اساس رهنمودهای وزارت بهداشت تمامی احتیاط های بهداشتی لازم را نیز در نظر خواهد گرفت.

وزارت بهداشت مغرب شنبه گذشته خاطرنشان کرد که تا کنون ۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای مختلف این کشور به ثبت رسیده که این افراد در حد فاصله زمانی ۲۴ فوریه تا ۱۲ مارس جاری از اسپانیا ، فرانسه و ایتالیا به کشور بازگشتند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور را درگیر کرده است. شمار جان باختگان ویروس کرونا تا کنون در جهان به پنج هزار و ۴۳۶ نفر و آمار مبتلایان هم به ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین