کد خبر: ۶۴۳۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴

ممانعت از ورود حدود ۲۰۰۰ خودرو به استان هرمزگان

 فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح محدود سازی تردد و کاهش زنجیره انتقال بیماری با ممانعت از ورود هزار و ۹۸۵ خودرو در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار غلامرضا جعفری شنبه شب در جمع خبرنگاران بیان داشت: در پی شیوع ویروس کرونا و بی توجهی برخی از ممانعت از ورود حدود ۲۰۰۰ خودرو به استان هرمزگانشهروندان به توصیه‌های مسئولان برای رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری درون و برون شهری، باعث شد تا ویروس مذکور به شکل روز افزون در کلیه نقاط کشور منتشر شود.

وی افزود: به منظور پیشگیری از آسیب‌های بیشتر و جلوگیری از گسترش و قطع زنجیره این بیماری، طرح محدود سازی تردد از روز جمعه ۸ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان به مرحله اجرا در آمد.

سردار جعفری هدف از ایجاد محدودیت تردد در جاده‌ها را کاهش تماس‌ها و قطع زنجیره انتقال بیماری، سرعت بخشیدن به مدیریت و پیشگیری از توسعه بیماری و ایجاد آرامش و اعتماد سازی در سطح جامعه دانسته و تصریح کرد: توجه به شعار «ما در خانه می مانیم» و «به خانه برگردیم» در این ایام برای پیشگیری از شیوع این بیماری بسیار مهم و ضروری است و این امر با تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس و تلاش و همراهی شهروندان محقق خواهد شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در ورودی شهرهای استان با حضور نمایندگان پلیس، بسیج، هلال احمر، طرح ممانعت ورود افراد غیر بومی به استان در حال اجراست.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه از روز گذشته همزمان با آغاز طرح با همکاری هلال احمر، شبکه بهداشت و بسیج تعداد ۳۰ هزار و ۲۱۷ نفر تب سنجی و غربالگری شده و در این مدت از ورود هزار و ۹۸۵ خودرو با پلاک غیر بومی به شهرهای استان جلوگیری شده است.

سردار جعفری با بیان اینکه کلیه مبادی ورودی و خروجی فرعی بسته شده است و خودروهای غیر بومی نیز از کنار گذرشهرها استفاده و از استان خارج و از ورود به داخل شهرها خودداری کنند تاکید کرد: پلیس بدون اغماض با رانندگان خودروهای متخلف برخورد و برابر قانون مشمول ۵ میلیون ریال جریمه نقدی و خودرو متخلف به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.

دستگیری عامل شایعه پراکنی تعطیلی پمپ بنزین‌ها در میناب

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی و انتشار اخبار کذب در خصوص تعطیلی پمپ بنزین‌ها به علت شیوع ویروس کرونا در میناب خبر داد.

سردار جعفری گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا و روند افزایشی و گسترش دامنه این بیماری با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، فردی به انتشار پیام‌هایی کذب از قبیل تعطیلی پمپ بنزین‌ها در شهرستان میناب کرده و موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

وی افزود: با عنایت به اینکه انتشار این گونه موضوعات باعث از بین رفتن آرامش روانی جامعه و ایجاد جو نا امنی در بین مردم و تشویش اذهان عمومی شده موضوع شناسایی و دستگیری عاملان انتشار اینگونه شایعات و پیام‌های بی اساس با جدیت در دستور کار کارشناسان مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس فتا استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه سلامت روانی مردم در این شرایط حساس دارای اهمیت فوق العاده بوده و رصد و پایش مستمر فضای مجازی و برخورد جدی با برهم زنندگان آرامش روانی شهروندان را در دستور کار داریم، گفت: مأموران پلیس فتا شهرستان میناب با تلاش‌های شبانه روزی، انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی در روزگذشته یک نفر از عاملان انتشار شایعه در فضای مجازی راشناسایی و با هماهنگی قضائی، در عملیات ضربتی و منسجم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین