کد خبر: ۶۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

انتشار سریع ویروس کرونا در سراسر جهان آمار تلفات را در میان افراد مبتلا افزایش داده است که قاره اروپا از این قاعده مستثنی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اطلاعات جمع آوری شده در مورد تعداد مبتلایان در سراسر جهان نشان می دهد که تا ساعت شش به وقت گرینویچ بامداد امروز (چهارشنبه) ۸۶۰ هزار نفر به این ویروس کشنده مبتلا شده اند.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

** ایتالیا

ایتالیا تعداد ۸۳۷ فوتی جدید در اثر ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است . البته انتشار کووید – ۱۹ در این کشور در حال کاهش است . ایتالیا با داشتن ۱۲ هزار و ۴۲۸ فرد مبتلا در میان کشورهای درگیر بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

** فرانسه

شیوع ویروس کرونا به طور چشمگیری در فرانسه افزایش یافته و ظرف یک روز ۷ هزار و ۵۷۸ نفر به این ویروس مبتلا شدند و بدین ترتیب شمار مبتلایان از مرز ۵۲ هزار نفر فراتر رفت که بیش از ۵ هزار نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه در وضعیت خطرناکی بسر می برند.

این در حالی است که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۹ نفر در این کشور در اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان خود را از دست دادند.

** روسیه

بر اساس آخرین آمار رسمی در این کشور ۲ هزار و ۲۳۷ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۷ نفر در اثر آن درگذشته اند .

در همین رابطه ظرف ۲۴ ساعت گذشته در روسیه ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به ثبت رسیده که از این میان هشت نفر آنان جان خود را از دست دادند که تا کنون یک رکورد در این کشور به شمار می رود.

** بلژیک

سخنگوی وزارت بهداشت بلژیک گفت با ثبت ۹۸ فوتی ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار افراد متوفی در این کشور به ۷۰۵ نفر رسیده است .

وی افزود: یک دختر ۱۲ ساله در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد که به گفته رسانه های گروهی بلژیک کم سن و سال ترین قربانی کرونا در اروپا محسوب می شود.

** سوئد

مقامات سوئد ۳۴ مورد متوفای جدید و ۴۰۷ مورد مبتلای جدید را به ثبت رساندند و بدین ترتیب شمار افراد بیمار در این کشور به ۴ هزار و ۳۵ نفر رسید.

** انگلستان

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که با ثبت ۳۹۳ فوتی جدید شمار افراد متوفی در این کشور به یک هزار و ۸۰۱ نفر افزایش یافت.

** اسپانیا

در اسپانیا ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۸۴۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا درگذشتند و شمار افراد مبتلا ظرف یک روز به ۹ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

** ترکیه

پس از ثبت ۲۱۴ مورد جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار افراد مبتلا در ترکیه به ۱۳ هزار و ۵۳۱ نفر رسید و در این میان ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ نفر آنان جان خود را از دست دادند.

** آلمان

آمار امروز (چهارشنبه) مرکز علمی « روبرت کوخ » ویژه مبارزه با بیماری های واگیردار نشان داد که شمار افراد مبتلا در آلمان به ۶۷ هزار و ۳۶۶ نفر افزایش یافته و در این میان ۷۳۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

شیوع ویروس کرونا «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین