کد خبر: ۶۴۴۷۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

سود کرونا برای رهبران اقتدارگرای جهان

وضعیت فعلی باعث ترس مردم و افزایش آستانه تحمل آنان در برابر دولت‌ها خواهد شد. آنان به این نتیجه خواهند رسید که تنها نهاد دولت می‌تواند کمک کند و این به نفع رهبران اقتدارگرا در جهان است. در شرایط اضطراری فعلی که مشابه شرایط جنگی است حالت نظامی بر زندگی عادی مردم حاکم می‌شود محدودیت‌هایی مشابه دوره جنگ.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- ویروس کرونا باعث وارد شدن فشار بالایی بر نظام خدمات درمانی کشور‌های جهان و زمین‌گیرشدن پرواز‌ها و کاهش رشد اقتصادی شده است. علاوه بر آن، تاثیر این ویروس بر عرصه سیاست چشمگیر است. این ویروس تهدیدی برای دموکراسی و موهبتی برای رهبران اقتدارگرای جهان است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "گاردین" در گزارشی درباره نفعی که رهبران اقتدارگرا از ویروس کرونا می‌برند می‌نویسد: "ویکتور اوربان‌" نخست وزیر مجارستان از فرصت ایجاد شده به نفع خود استفاده کرده و به دلیل شرایط اضطراری برای مقابله با کرونا از این پس می‌تواند با صدور فرمانی به طور نامحدود در قدرت باقی بماند. در صربستان کشور همسایه مجارستان سربازان به عنوان بخشی از برنامه مقابله با کرونا در خیابان‌ها حضور دارند. در مسکو دولت قوانین سخت‌گیرانه‌ای را اجرا کرده و هرکس قصد بیرون رفتن از خانه را داشته باشد باید دلیل خود را به صورت آنلاین اعلام کند و از طریق گوشی تلفن همراه ردگیری خواهد شد".

سود کرونا برای رهبران اقتدارگرای جهان

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: "در مجارستان از زمان قدرت گرفتن اوربان او متهم به نقض آزادی‌ها و هنجار‌های دموکراتیک در آن کشور شده است. اکنون در شرایط اضطراری، او بهترین فرصت را برای تثبیت قدرت خود و باقی ماندن در جایگاه‌اش به دست آورده است.

در اسرائیل، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر تلاش می‌کند از کرونا برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات پیرامون خود استفاده کند. او سه بار در تشکیل دولت ناموفق بوده و اکنون با "بنی گانتز" رقیب سیاسی‌اش بر سر تشکیل دولت و حفط قدرت خود دستکم تا دو سال آینده به توافق رسیده است. همچنین، دادگاه رسیدگی به اتهامات مرتبط با فساد مالی او نیز به دلیل وضعیت اضطراری فعلی تا دو ماه دیگر به تعویق افتاده است. وضعیت فعلی باعث ترس مردم و افزایش آستانه تحمل آنان در برابر دولت‌ها خواهد شد. آنان به این نتیجه خواهند رسید که تنها نهاد دولت می‌تواند کمک کند و این به نفع رهبران اقتدارگرا در جهان است. در شرایط اضطراری فعلی که مشابه شرایط جنگی است حالت نظامی بر زندگی عادی مردم حاکم می‌شود محدودیت‌هایی مشابه دوره جنگ.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
خوب سودش برای شما چی بوده
علی تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
6
لعنت بر همه دیکتاتورها وظالمان دنیا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین