کد خبر: ۶۴۵۹۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
سرعت بالا، تاریکی شب، عدم استفاده از پل عابر؛

جوان زنجانی قربانی بی‌احتیاطی شد

مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور زنجان گفت: جوان ۲۵ ساله زنجانی بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵، جان باخت.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدحسن خلجی اظهار کرد: جوان ۲۵ ساله زنجانی بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵، جان باخت. این حادثه رانندگی، ساعت ۲۱:۱۰ سه شنبه شب در بلوار ۲۲ بهمن حد فاصل تقاطع مدرس و میدان روزبه شهر زنجان اتفاق افتاد و این جوان حین عبور از عرض خیابان به شدت مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان، جان خود را از دست داد.

این مسئول با اشاره به دلیل بروز حادثه، ادامه داد: با وجود اینکه پل عابر پیاده در نزدیکی محل حادثه بود، اما فرد متوفی برای عبور از عرض خیابان از آن استفاده نکرده که متاسفانه در این حین راننده خودروی سواری با سرعت بالایی که داشته به محل رسیده و به شدت با این فرد برخورد کرده است.

جوان زنجانی قربانی بی‌احتیاطی شد

وی افزود: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان، عابر پیاده را به دلیل عدم استفاده از پل هوایی و راننده را نیز به علت تخطی از سرعت مجاز، به صورت ۵۰ - ۵۰ مقصر حادثه تشخیص دادند. پلیس راهور استان زنجان در حال بررسی محل وقوع تصادف است که در صورت قصور شهرداری، این نهاد را نیز در این حادثه دخیل خواهد دانست.

خلفی تصریح کرد: این عابرپیاده برای عبور سریع از عرض خیابان، تصمیم به دویدن می‌گیرد اما خودروی سواری با توجه به سرعت بالایی که داشته به محل رسیده و این حادثه تلخ و خونین را رقم می‌زند و این در شرایطی است که بر اساس قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، عابرین پیاده برای عبور از عرض خیابان، مکلف به رعایت قوانین درنظر گرفته شده (استفاد از پل زیرگذر و روگذر و محل‌های خط‌کشی شده) هستند.

مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان، یادآور شد: عابران پیاده همانند رانندگان وسایط نقلیه در قبال قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، مسئول و همه مکلف به رعایت قوانین هستند. در مواقعی که هوا بارانی است عابرین پیاده باید در عبور از عرض خیابان، بسیار محتاط و دقیق باشند و از به سر کشیدن کاپشن و کلاه که مانع از دیدشان شود به جد خودداری کنند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
محمد
|
Germany
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
2
2
پلهای عابر پیاده با تعداد پله های زیاد.!!!! آقای شهردار فکری بکن.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
1
1
علاوه بر اینکه پله های زیادی داره شبها خطرناک هم میشه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
سلام.اول اینکه پل هوایی در بدترین جای ممکن نصب شده میشد در جلوی درمانگاه مطهری نصب بشه که بیشتیرین تردد در اون محل هسش.
ثانیا تواین مسیر هیچ یک از عوامل راهنمایی نیسش
ثالثا هیچ یک از دوربینهای راهنمایی و طرح ترافیک کار نمیکنن.
رابعا پل هوایی مال خیلی وقت پیش هسش بجای این میشد پله برقی بزنن تا همه مردم راحتتر تردد کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
1
در واقع وجود پلهای عابر پیاده به شکل فعلی یعنی با پله های زیاد و سختی بالا رفتن از آنها، و همچنین پراکندگی بسیار زیاد آنها، یک نوعی از سر باز کردن مسئولیت توسط شهرداری و پلیس می باشد، چون عملا امکان استفاده از آنها برای بسیاری از مردم وجود ندارد.
و بیشتر بعنوان تابلوهای تبلیغاتی محسوب میشوند
امید است با راه اندازی پلهای بهتر و پیشرفته تر دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
باسلام همیشه در بدترین جا پل هوایی در زنجان جا گذری میشه که اصلا به کار نمیاد متاسفانه و فقط هزینه بی جهت میشه آیا الان برای مجتمع کیهان که دقیقا در اتوبان22بهمن هستش پل هوایی نیاز نداره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین