کد خبر: ۶۴۷۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

تصاویر| جوجه‌آوری هزاران فلامینگو در خورهای تالاب شادگان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از جوجه‌آوری بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای تالاب بین‌المللی شادگان در حوزه آبادان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی فتحی‌نیا با بیان اینکه امسال هم کلونی بزرگ فلامینگوها در تالاب شادگان جوجه‌آوری دارند، گفت: جوجه‌آوری بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای تالاب بین‌المللی شادگان در حوزه آبادان مشاهده شده است.

به گزارش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی ادامه داد: مرکز کلونی جوجه‌آوری فلامینگوها در سال ۱۳۹۳ توسط اداره حفاظت محیط زیست آبادان شناسایی شد. این مکان که در دوردست‌ترین نقطه از سکونت انسانی و در کنار تالاب بین‌المللی شادگان و خورهای حوزه آبادان قرار دارد، هر ساله میزبان هزاران قطعه فلامینگو جهت لانه‌گزینی و جوجه‌آوری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون اداره حفاظت محیط زیست آبادان در فصل بهار این مکان را به منظور ارزیابی وضعیت زیستی و جوجه‌آوری پایش می‌کند.

فتحی‌نیا تصریح کرد: در سال ۹۹ نیز در دو شبانه‌روز در فروردین‌ماه این مکان مجددا پایش شد. طبق مشاهدات از فروردین امسال بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه فلامینگو در خورهای حوزه آبادان جوجه‌آوری کرده‌اند.

وی گفت: دلایل اصلی انتخاب این مکان برای جوجه‌آوری فلامینگو، شرایط آب و هوایی مناسب، وجود غذای کافی و از همه مهمتر امنیت و دوری از انسان است که باعث شده هر ساله هزاران قطعه فلامینگو برای جوجه‌آوری در این مکان جمع شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین