کد خبر: ۶۴۹۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

اعتراضات در هنگ‌کنگ جان می‌گیرد

با کاسته شدن از سرعت شیوع کرونا ویروس در هنگ‌کنگ، معترضان این دولت‌شهر در تازه‌ترین دور از تجمع‌های کوچک اما هدفمند، وارد یک مرکز خرید لوکس شدند و شعارهای دموکراسی‌خواهانه سر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۱۰۰ معترض هنگ‌کنگی در وقت ناهار در «لندمارک آتریوم مال» واقع در «سنترال» که جزو مناطق معتبر تجاری و خرده‌فروشی است، تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تجمع در حالی برگزار شد که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی تجمع‌های بیش از چهار نفر را در مکان‌های عمومی منع می‌کند.

اعتراضات در هنگ‌کنگ جان می‌گیرد

معترضان هنگ‌کنگی آهنگ اعتراضی "شکوه برای هنگ‌کنگ" را خواندند و نوشته‌هایی مانند "هنگ‌کنگ آزاد، انقلاب اکنون" و "استقلال هنگ‌کنگ" در دست داشتند. یکی از معترضان هم بنری توهین‌آمیز علیه پلیس هنگ‌کنگ و خانواده‌های آن‌ها در دست داشت.

یکی از معترضان گفت: اعتراضات در چند وقت اخیر بابت شیوع کروناویروس کم شد اما اکنون ما باید دوباره به پا خیزیم و به جهان نشان دهیم که ما تسلیم نشده‌ایم. ما هنوز هم بابت چیزی که سال پیش برای آن می‌جنگیدیم، مبارزه می‌کنیم.

این معترض هنگ‌کنگی که دست‌نوشته‌ای شامل پنج درخواست جنبش اعتراضی همراه داشت، گفت نگران انتقال ویروس حین این اعتراضات نیست چون مردم هنگ‌کنگ "منضبط هستند و می‌دانند با پوشیدن ماسک چطور از خودشان محافظت کنند."

پلیس هنگ‌کنگ یک ساعت و نیم بعد از آغاز اعتراضات وارد این مجتمع تجاری شد و از مردم خواست محل را ترک کنند و به تجمع‌کنندگان هشدار داد که آن‌ها در حال نقض قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و هرگونه مشارکت خلاف مقررات است.

پلیس چندین معترض را هم بازداشت کرد اما این معترضان ساعاتی بعد آزاد شدند. یکشنبه و سه‌شنبه هم اعتراضاتی در دیگر مجتمع‌های خرید هنگ‌کنگ برگزار شد که پلیس آن‌ها را متفرق کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین