کد خبر: ۶۵۱۰۰۴
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
چه کسانی پشت پرده حمله خودجوش به سفارت انگلیس بودند؟

هزینه میلیاردی خودسرها برای مردم ایران؛ مسئول پرداخت خسارت ۲۷ میلیاردی به انگلیس چه کسی است؟

«گفته می‌شود پس از ترمیم، آثار هنری به سفارت بریتانیا در تهران برگردانده شدند و یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هزینه خودسری عده‌ای خودسر از جیب مردم پرداخت شد.»
آفتاب‌‌نیوز :

موضوع پرداخت خسارت ۲۷ میلیارد تومانی به کشور، بار دیگر باب انتقاد از حمله برخی دانشجویان به سفارت انگلیس را باز کرده است. حالا یکی از نمایندگان مجلس نهم که دانشجویان بسیجی از او به عنوان یکی از حامیان اقدام یاد می‌کردند، می‌گوید: بنده رسماً به آنها اعلام کردم این کار خطاست و موضوع را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت اطلاعات وقت اطلاع دادم؛ پس از آن، با هماهنگی آنها با این دانشجویان ارتباط داشتم تا چنین اقدامی نکنند.

روز یکشنبه، احمد مازنی، نماینده تهران در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر خارجه گفت «گفته می‌شود پس از ترمیم، آثار هنری به سفارت بریتانیا در تهران برگردانده شدند و یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هزینه خودسری عده‌ای خودسر از جیب مردم پرداخت شد.» او از ظریف خواست تا درباره ماجرا روشنگری کند.

هزینه میلیاردی خودسرها برای مردم ایران؛ مسئول پرداخت خسارت ۲۷ میلیارد تومانی به انگلیس چه کسی است؟

خسارت یک میلیون پوندی و قول تهران برای جبران آن

این اظهارات نماینده تهران، بازخوانی ماجرای حمله گروهی از دانشجویان در هشتم آذرماه سال ۹۰ را برای روشنگری ضروری می‌کند.

روابط ایران و انگلیس بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ کم‌کم تیره شد؛ کمی پس از آن سایمون گس، سفیر وقت بریتانیا در ایران طی یادداشتی از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کرد؛ این یادداشت و مسائلی چون ترور گروهی از دانشمندان هسته‌ای دلیلی شد تا مجلس اصولگرای نهم طرحی را برای کاهش سطح روابط با این کشور مصوب کند. تنها چند روز پس از این ماجرا، فراخوانی برای تجمع مقابل سفارت این کشور منتشر شد؛ فراخوانی منتسب به دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران. مدتی از برگزاری تجمع نگذشته بود که گروهی از تجمع‌کنندگان، دیوارهای سفارت را به‌قصد اشغال درنوردیدند؛ موضوعی که منجر به اخراج دیپلمات‌های ایرانی مستقر در انگلیس و قطع روابط دیپلماتیک با این کشور شد.

از آن روز تا بازگشایی مجدد سفارت انگلیس، تصاویر متعددی از بقایای این حمله به ساختمان تاریخی این سفارت منتشر شده است. تصاویری که می‌تواند گواهی بر ادعای دولت انگلیس مبنی بر خسارت یک میلیون پوندی به اموال این سفارتخانه باشد. تیرماه سال ۹۳ نیز دیلی تلگراف به نقل از مقام‌های دولت بریتانیا نوشت دولت این کشور لیستی از دارایی‌های آسیب‌دیده‌اش در جریان حمله به آن در سال ۹۰ منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، این اموال شامل فرش، مبلمان، جواهرات، اشیای قیمتی، دستگاه‌های الکترونیک، چندین خودرو و تابلوی نقاشی نفیس ازجمله پرتره فتحعلی شاه می‌شود. کمی پیش از انتشار این لیست نیز، روزنامه گاردین به نقل از مجید تخت روانچی، معاون وقت وزیر امور خارجه نوشت «تهران گزینه جبران خسارات وارده به ساختمان سفارت انگلیس را بررسی می‌کند، اما بابت آن حادثه عذرخواهی نمی‌کند». موضوعی که می‌تواند گواهی بر اظهارات اخیر مازنی باشد.

چه کسانی پشت پرده حمله خودجوش به سفارت انگلیس بودند؟

یکی از حلقه‌های مفقود ماجرای حمله به سفارت انگلیس هویت حمله‌کنندگان بود! هرچند آنها دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران معرفی شدند و طی چند بیانه‌ای که منتشر کردند، تأکید داشتند «خودجوش» و «بدون برنامه‌ریزی» دست به این اقدام زده اند، اما همچون حمله به سفارت عربستان هزینه سنگینی به لحاظ سیاسی و مالی به کشور تحمیل کردند؛ اظهارنظرهای برخی مسئولان وقت درباره حادثه نیز ردپای برخی طیف‌های سیاسی را در ماجرا نشان می‌دهد.

علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه وقت در مصاحبه‌ای که سال ۹۴ با ایسنا انجام داد، درباره این ماجرا می‌گوید: «خیلی از مسئولان وقت هم با این حمله همراهی کردند و خیلی از جبهه‌های سیاسی هم با این ماجرا همراهی کردند و حتی در برخی رسانه‌ها نوشتند که ما باید ابتدا وزارت خارجه را اشغال می‌کردیم و بعد به سراغ سفارت بریتانیا می‌رفتیم».

نزدیک به یک سال پس از اشغال چندساعته سفارت انگلیس نیز، مهدی تهرانی، فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در زمان بروز این حادثه، ادعاهایی در رد اینکه حرکت خودجوش و بدون برنامه‌ریزی بوده است، مطرح کرد. او در وبلاگ شخصی‌اش نوشت «در این حمله نیروهای بسیج دانشجویی تنها نبودند و بسیاری از نهادهای امنیتی، اطلاعاتی، سیاسی و دولتی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند. اغلب جریانات سیاسی به‌نوعی در ماجرای سفارت دخیل بودند و البته تصمیم اولیه برای تجمع از سوی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی انجام گرفته بود». وی در ادامه به برخی از این نهادها و اشخاص، چون «شهرداری تهران، اعضای شورای شهر تهران، برخی نمایندگان مجلس، پلیس، بسیج و برخی کارمندان روزنامه ایران» اشاره کرد و از برخی نیز نام برد. به گفته فرمانده سابق بسیج تربیت مدرس، مرتضی طلایی، عضو وقت شورای شهر تهران در زمان حمله همراه بولدوزر شهرداری مقابل باغ قلهک حضور داشته، وحید شاکری، مدیرکل امور رسانه‌های معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در دولت دهم و حسین قدیانی، فرمانده سابق سازمان دانشجویی نیز در زمان حمله آنجا حاضر بوده‌اند. علی لاریجانی، اسماعیل کوثری، علیرضا زاکانی و حمید رسایی ازجمله نمایندگانی بودند که او مدعی شد حامیان ماجرا بودند.

علیرضا زاکانی، نماینده مجلس هشتم و نهم از حمله به سفارت به‌عنوان «خشم مقدس» یاد کرده و خطاب به دانشجویان گفته بود «دانشجویان باید به اعتراضات خود به‌صورت جدی ادامه دهند و با بیانی رسا مراودات سلطه‌جویانه انگلستان را تبیین کنند». البته سال۹۴ نشریه «پنجره» متعلق به زاکانی تغییر موضع داد و ماجرا را نقد کرد. او دی‌ماه سال ۹۷ نیز در مناظره‌ای با تاجزاده، ضمن پذیرش ارتباطش با حمله‌کنندگان به سفارت عربستان، اعلام کرد «ورود به سفارت انگلیس و عربستان غلط بود؛ موضع‌گیری هم کردم!»

خبرنگار در همین راستا تلاش کرد با چهره‌هایی که فرمانده سابق بسیج تربیت مدرس از آنها به‌عنوان عوامل دخیل در ماجرا یاد کرده است، گفت‌وگو کند و نظر آنها را درباره آثار سیاسی و اقتصادی که این ماجرا به کشور تحمیل کرد، جویا شود؛ با این حال، تنها امکان مصاحبه با حمید رسایی، نماینده سابق مجلس فراهم شد.

رسایی درباره این ادعا و ارتباطش با دانشجویانی که حمله به سفارت انگلیس را برنامه‌ریزی کرده بودند، می‌گوید: در ایامی که چند نفر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان ترور شده بودند، جورج آزبون، وزیر وقت امور دارایی بریتانیا در ۳۰ آبان سال ۹۰، در راستای عمل به تحریم‌هایی که سال ۸۹ تصویب شده بود، خبر از آغاز تحریم بانک مرکزی به دلیل کمک این بانک به فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان داد. پس از آن، یک مقام انگلیسی دیگر از رایزنی کشورش با کانادا و آمریکا برای همراهی آنها در این تحریم‌ها و جلب رضایت آنها خبر داد. 6 روز بعد، مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این مواضع انگلیس، و با توجه به مطالبه افکارعمومی، طرح کاهش روابط با انگلیس در سطح کاردار را تصویب کرد. این مصوبه هر چند به نظرم ضعیف بود، اما در ایامی که جامعه نسبت به رفتارهای انگلیس خبیث، ملتهب بود،‌ در کاهش این التهاب کمک بسیاری کرد.

وی ادامه می‌دهد: آن زمان برخی دانشجویانی که به من به‌عنوان یکی از نمایندگان مورد اعتماد خود مراجعه کردند و با توجه به اقدامات خصمانه دولت انگلیس و نقشی که در ترور دانشمندان هسته‌ای داشت، اعلام کردند که قصد ورود به سفارت انگلیس را دارند. با من مشورت کردند و بنده رسماً به آنها اعلام کردم این کار خطاست و بعد از دیدار این دانشجویان، این موضوع را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزیر اطلاعات وقت اطلاع دادم؛ پس از آن، با اطلاع و هماهنگی آنها با این دانشجویان ارتباط داشتم تا چنین اقدامی نکنند و البته آن دانشجویان نیز وارد سفارت نشدند.

تجمع دانشجویان مقابل سفارت مجوز داشت

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید می‌کند: اعتراض و تجمع دانشجویان مجوز داشت، آنها درخواست برگزاری تجمع داده بودند و برای آن مجوز داشتند؛ حضور من و برخی دیگر از نمایندگان در آنجا نیز به همین دلیل بود. حتی رسانه‌های حاضر در تجمع هم وقتی به من مراجعه کردند که آیا این اقدام را تأیید می‌کنید؟ بنده همان‌جا اعلام کردم که ورود به سفارت کار غلطی است. البته اگر مصوبه مجلس درباره کاهش روابط با انگلیس نبود، خشم ملت ایران سفارتخانه انگلیس را تبدیل به خاکستر می‌کرد، اما مصوبه مجلس جلوی آن را گرفت.

هرچند معروف است که آب ریخته را نمی‌توان جمع کرد، اما چنانچه روایت‌های مطرح شده درباره ماجرای حمله به سفارت انگلیس صحت داشته باشد، مسئولان مذکور باید در قبال این بی‌تدبیری و هدررفت بخشی از بیت‌المال پاسخگو باشند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
43
25
خسارت تحریم کردن ما رو کی باید بده آفتاب جووون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آقایان خود سر و آتش به اختیار ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
یعنی واقعا نمیدونی مسیول جبران خسارت های تحریم کیا هستن؟؟
واضح و مبرهن هست که مسئولش همون کله گنجشکی های بی مغزی هستنهی با برحام (همه اش برد و منفعت برای مردم و کشور عزیزمون بود) سر مخالفت بردارن تا بالاخره ترامپ آتو دستش اومد و برجام رو پاره کرد و تحریمهارو وضع کرد و ...
حلا هم مثل ... تو گل موندن و تاوان اینهمه ضرر و زیان رو به گردن ملت شریف و فهیم ایران اسلامی مون گذاشتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
3
85
وقتی یه نخود عقل تو سر نداشته باشی نتیجه اش میشه این.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اصلا عقل چی هست
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
2
64
بازنشسته هاي تامين اجتماعي خسارتو ميدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
واقعا راست گفتی پیرزن پیرمردهای بیچاره یک عمر زحمت می کشن با بدبختی جوونیشون و میگذرونن سرپیری هم آسایش ندارن پولشوون میره اینجاها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
2
64
مگه همین یک قلمه خسارت خودسرها،!؟
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
31
15
هزینه کرسنت چه کسی باید پرداخت کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
2
68
حمله کننده گان به سفارت های آمریکا و انگلیس و عربستان کاملا مشخص هستند اولی ها شدند وزیر و وکیل و.... بقیه هم که به سفارت های انگلیس و عربستان هم معلومند حال چرا محاکمه نمی شوند را باید از امرانشان که خود قانونگذارند پرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یک عکس هس ک الان مجری شده..خخخ..ولی پسر خوبیه الحق...دانشچو چ بسیجی..ج کمونیست..چ جامعه اسلامی..چ انجمن اسلامی....همه از دم سیاه لشکرن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
50
7
وقتی به سفارت ایران در انگلیس حمله شد چرا کسی نرفت پیگیری کنه که اینها این قدر پر رو نشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
2
37
مگه تا حالا هزینه ها چه کسانی پرداخت کرده اند؟ این هم روی اونا
ناشناس
|
Austria
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
39
7
آیا انگلیس خسارت اتش زدن 600 درخت را در محوطه سفارت پرداخت کرد؟؟؟
امیری
|
Germany
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
46
9
و خسارت قتل برنامه ریزی شده ده میلیون ایرانی بدبخت درجنگ جهانی اول. امان از بیگانه پرست.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اينكه انگليس كار در آن زمان غير انساني كرد هيچ شكي در آن نيست ولي آيا مسئولين بي تاثير بودند؟ آيا مسئولين در اين زمان نيز بي تقصير هستند؟ تقريبا در همه مشكلات كشور رد پاي قوي از عملكرد غلط مسئولين ديده مي شود
Nima
| Canada |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ده میلیون؟
کل جمعیت ایران اون موقع چقدر بوده؟
کل کشته شدگان جنگ جهانی اولی چقدر بود؟
کجا اتفاق افتاد؟
یکم مطالعه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
اخرشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
26
6
خسارت حمایت شما آفتابی ها از دولت تدبیر و امید رو چه طوری باید حساب کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
دوست عزيزحزبي به اسم آفتابي ها وجود نداره . هر كسي حق اظهار نظر داره و نظر خودشو مي ده . افتاب هم داره رسالت خودشو انجام مي ده تقريبا بهتر از خيلي روزنامه هاي ديگه .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
13
فقط خداوند بزرگه كه از خطا مصونه . انسانها اشتباه مي كنن . در هر مقام و موقعيتي كه باشند . تحركات اوايل انقلاب بايد مورد بررسي و نقد قرار بگيرند . اينقدر نبايد به همه چيز قدسيت بديم كه ديگه جرأت نداشته باشيم حتي انتقاد سازنده از اون موضوع داشته باشيم . اشغال سفارتخانه ها و دربند كردن اعضاي اونها بي طرفانه بايد واكاوي بشن .البته توسط كارشناسان و منفعت و ضرر آنها براي مردم آشكار بشه . چه اگر كه مي شد شايد دوباره شاهد چنين تحركاتي نبوديم كه ديگران هم بيايند و مقابله به مثل كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
4
11
آفرین تو که نگران اینی
حاضری به کسی که ارز ۴۲۰۰ راه انداخت و این همه پول هدر رفت بگی خودسر ؟
اگه خودسری به هدر رفت پوله پس دولت مورد حمایت شما آفتاب جون طبق اسناد حاضر خودسرترینه
میدونم منتشر نمیکنی خواستم با انصاف باشین و برا اونا هم تیتر خودسری بزنین بنویس تصمیمات خودسر
حاضری ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یکی از بدترین خودسری هاشون که گند زد به همه چی و بالاترین افتضاح پولی برای مردم عزیزمون به بار آورد بالا بردن ناگهانی قیمت بنزین بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متاسفانه کشور عزیزمون رو بعد از اینهمه قدمت تاریخی و برخورداری از ارج و افتخار و سربلندی، تبدیل کردن به کشور آزمون و خطا!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
3
25
بچه همونهایی که با ریختن تو سفارت آمریکا تریلیاردها دلار خسارت و دهه‌ها تحقیر واسه ۸۰ میلیون نفر مردم ایران آوردن و میارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
شما کی هستی؟
Nima
|
Canada
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
22
هزینه جهالت را باید بپردازید
فکر می کنید چرا دلار ۱۷ هزار تومان است
بخاطر هسته ای و موشک؟
خیر
....
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
23
وقتي افسار اين چارپاها را ول كنيد همين ميشود كه شد
چرا هزنينه را ملت ايران بدهد محاسبه كرده واز همان .... كه اينكار را كرده بگيريد
......
امیری
|
Germany
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
11
2
نیما جان کمی تاریخ این سرزمین رنجور را مطالعه کن ببین کدام کشور با شیوع قحطی مصنوعی وانفولانزای اسپانیایی این ده میلیون را قتل عام کرد.
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
2
14
یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هزینه خودسری "عده‌ای خودسر" از جیب مردم پرداخت شد.»....
پاسخ ها
کامبیز
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خود سرها را زیرذره بین بگذاری می بینی اینها "خیال سر "هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
خسارت مغز نخودکی ها به کشور
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
11
4
آفرین که این قدر دلتون برای بیت المال میسوزه
هزینه خسارت چند هزار میلیاردی ارز 4200 تومنی رو کی میخاد بده؟
خسارت حمله به سفارت ایران در لندن چقدر شد؟
اگه اینم بنویسین ممنون میشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
22
5
عربستان حدود 700 نفر ایرانی کشت وقتی به سفارتش حمله کردند و آن هم به خاطر اعتراض به عدم پیگیری دولت گر چه کار حمله کنندگان غلط بود اما دولت هر گز حاضر نشد دولت جنایتکار عربستان را محکوم کند فقط دستور دستگیر حمله کنندگان را صادر کرد هنوز هم عربستان از نظر دولت محکوم نشده است و هیچ پیگیری بین المللی برای احقاق خون 700 شهید ایرانی انجام نشده است حالا بریتانیا با همه جنایاتی که در طول تاریخ نموده هیچ کدام از شما حاضر به محکوم کردن آن نیستید فقط خودی ها را به بهانه حمله تعدادی که شاید همدستان خود انگلیس باشند را مورد استناد قرار می دهید اگر بنا باشد که خسارتی گرفته شود بایستی ابتدا خسارت شهدای هسته ای ایران و بتن ریزی آب سنگین اراک تعطیلی نیروگاه های نطنز و فردو و ... خسارت تحریمهای ناجوانمردان آمریکا با حمایت انگلیس خبیث و دیگر کشورهای مذاکره کننده اروپایی گرفته شود نه این که دنبال 27 میلیارد تومان خسارت آثار هنری به گردن ایرانی ها بیندازید بفرمایید شما طرف انگلیس هستید یا کشور عزیز ایران
ال هاشم
|
Germany
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
9
غرامت از جیب ملت برداشته شد .
دلشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
1
چرا خسارت را از گروههای خودسر و خسارت زن به کشور نمی گیرند . ملت که راضی نیست از بیت المال این خسارت پرداخت بشه پس با چه مجوزی و از کجا این خسارت به بریتانیا پرداخت شد؟!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین