کد خبر: ۶۵۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تبلیغات

بهترین راه برای جمع‌بندی کنکور در ماه آخر، یک قدم تا موفقیت

برنامه‌ریزی مهم‌ترین قدم برای جمع بندی کنکور است. جمع بندی کنکور در طی دو ماه و حداکثر ۶۰ روز بسیار فشرده است. به همین دلیل نباید هیچ فرصتی را از دست بدهیم.
آفتاب‌‌نیوز :

مشهورترین آزمون برای دانش‌آموزان ایرانی کنکور است. تصور اینکه قرار است در یک آزمون ۴ ساعته سرنوشت ۴ سال آینده را حداقل به لحاظ دانشگاه تعیین کنیم، اضطراب‌زا است. به همین دلیل آمادگی و جمع‌بندی کنکور در ماه‌های آخر اهمیت بیشتری دارد. اگر شما نیز کنکوری هستید با ما همراه باشید تا بهترین راه جمع بندی کنکور را بررسی کنیم.
کنکور، سدی که می‌تواند سکوی پرش باشد.

واژه کنکور برای هرکس معنی متفاوتی دارد. برخی کنکور را یک غول بزرگ یا سد سختی در مسیر خود می‌بینند. اما دانش‌آموزان زیادی نیز به کنکور به عنوان یک سکوی پرش نگاه می‌کنند. کنکور تاثیر زیادی بر آینده دانش‌آموز دارد. به همین دلیل می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق، راه موفقیت خود را هموار کنیم. این مساله البته در ماه‌های آخر چالشی‌تر و سخت‌تر می‌شود.

بهترین راه برای جمع‌بندی کنکور در ماه آخر، یک قدم تا موفقیت

چگونه بهترین جمع‌بندی کنکور را در ماه آخر داشته باشیم؟

بانک کتاب دانشگاهی در ماه‌های آخر بیشترین تقاضا را برای خرید کتاب کنکور ثبت می‌کنند. همین مساله نشان می‌دهد که همه داوطلبان کنکور در ماه‌های آخر به تکاپو برای موفقیت می‌افتند. اما خرید کتاب یا مطالعه ناگهانی نمی‌تواند ما را به موفقیت خاصی برساند.

در کدام گروه قرار می‌گیرید؟ برنامه‌ریز‌ها تا دقیقه نودی‌ها

پیش از اینکه راهکار جمع‌بندی کنکور در ۲ ماه آخر را بررسی کنیم، بهتر است نگاهی به وضعیت داوطلبان داشته باشیم. برخی از داوطلبان در دسته برنامه ریز‌ها قرار می‌گیرند. این گروه از سال قبل کنکور مطالعه خود را آغاز می‌کنند. معمولا شخصیت این افراد به گونه‌ای است که از همان زمان ابتدایی با خرید کتب درسی ابتدایی مطالعه خود را آغاز می‌کنند.

گروه دیگر دقیقه نودی‌ها هستند. افرادی که به دلایل مختلف مطالعه کنکور را به ماه‌های آخر منتقل می‌کنند. راهکاری که ارائه می‌کنیم برای هر دو این گروه می‌تواند مفید باشد.

برنامه‌ریزی، فرصت را از دست ندهید

برنامه‌ریزی مهم‌ترین قدم برای جمع‌بندی کنکور است. جمع بندی کنکور در طی دو ماه و حداکثر ۶۰ روز بسیار فشرده است. به همین دلیل نباید هیچ فرصتی را از دست بدهیم.

به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا یک برنامه ریزی دقیق برای این دو ماه داشته باشید. ساعت مطالعه، درس و منبع مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای منابع نیز پیشنهاد می‌کنیم به سراغ منابع جامع برویم. برای مثال با خرید کتاب دور دنیا در ۴ ساعت می‌توانیم حجم زیادی از مطالب را در مدت کوتاهی جمع‌بندی کنیم.

انتخاب درس، پراهمیت‌ترین مباحث را انتخاب کنید

در طی دو ماه نمی‌توان تمام درس‌ها را جمع بندی کرد. حتی ممکن است نتوانیم روخوانی برخی دروس پرحجم مثل زیست شناسی تجربی یا ادبیات رشته انسانی را به پایان ببریم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مهم‌ترین دروس را انتخاب کنید. در بین دروس مهم نیز به سراغ پرتکرارترین مباحث بروید. فهرست مهم‌ترین مباحث کنکور را می‌توان به سادگی و با یک جستجوی اینترنتی به دست آورد.

بهترین راه برای جمع‌بندی کنکور در ماه آخر، یک قدم تا موفقیت

کلاس تقویتی، میانبری برای دروس سخت

دروسی مثل ریاضی یا فیزیک را شاید نتوان به تنهایی مطالعه کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که پس از انتخاب مباحث مهم از کلاس‌های تقویتی استفاده کنید. کلاس خصوصی یک نفره یا گروهی می‌تواند تسلط داوطلب را بر مباحث پرتکرار و سخت بیشتر کند.

آزمون‌های آزمایشی، کنکور را در خانه برگزار کنید

تا اینجا مهم‌ترین راه‌های جمع بندی کنکو را بررسی کردیم. اما هیچ راهی به اندازه قرارگرفتن در محیط کنکور نمی‌تواند داوطلب را آماده کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با یک برنامه دقیق کنکور‌های سال‌های پیش را به صورت فردی و در خانه برگزار کنید.

تحلیل آزمون، شناخت نقاط ضعف و قوت

پس از برگزاری آزمون آزمایشی به سراغ تحلیل آزمون می‌رویم. این تحلیل شامل مشخص کردن پاسخ‌های درست و غلط و شناسایی دلایل آن است. ما هیچ وقت نباید به یک تحلیلی سحطی بسنده کنیم. بلکه بایستی عمیقا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدامی انجام دهیم.

آیا می‌توانیم در دوماه کنکور را جمع‌بندی کنیم؟

دو ماه فرصت کوتاه، اما مناسبی است. به دلیل کوتاهی نباید هیچ فرصتی را از دست بدهیم. طبیعتا اگر مسیری که تا اینجا با هم بررسی کردیم را انجام دهید می‌توانید دروس را به طول کامل جمع بندی کنید.

برای جمع بندی کنکور به سراغ چه منابعی برویم؟

طبیعتا در طی دو ماه نمی‌توان کتاب‌های درسی را به طول کامل بررسی کرد. به همین دلیل بهترین انتخاب، خرید کتاب‌های جامع است. خرید کتاب‌های جامع و کم حجم در کنار حل سوالات کنکور می‌تواند بهترین منابع کنکور به شمار می‌رود.

خرید بهترین و مناسب‌ترین منابع کنکور برای جمع‌بندی از مارکا کتاب

در این مقاله به بررسی بهترین راه جمع بندی کنکور در دو ماه آخر پرداختیم. همان طور که در طول مقاله اشاره کردیم انتخاب منابع مناسب یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای جمع بندی است. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب منابع مناسب مطالعاتی و خرید کتاب‌های کنکور به سایت مارکا کتاب مراجعه بفرمایید.

داوطلبان و مخاطبان گرامی می‌توانند پیش از خرید با کا رشناسان مارکا کتاب به صورت رایگان مشورت کنند. مارکا کتاب به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین بانک‌های کتاب ایران امکان خرید تمامی کتاب‌های درسی، عمومی و تخصصی را فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به مارکا کتاب مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین