کد خبر: ۶۵۲۲۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

بایدن: الحاق کرانه باختری امید برای صلح را خفه می‌کند

نامزد ریاست جمهوری مفروض دموکرات‌های آمریکا در اظهاراتی که فایل صوتی آن به دست پایگاه یهودی JNS رسید، گفته است، چنانچه اسرائیل تصمیم به اعمال حاکمیت بر بخشهایی از کرانه باختری را بگیرد "هر گونه امید را برای صلح خفه خواهد کرد."
بایدن: الحاق کرانه باختری امید برای صلح را خفه می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از کلیولند جیویش نیوز، جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در یک دیدار مجازی به منظور جلب کمک مالی با یهودیان دموکرات اظهار کرد: من از طرح الحاق کرانه باختری حمایت نمی‌کنم.

او تاکید کرد، اقدامات یکجانبه چه از جانب اسرائیلی‌ها و یا فلسطینی‌ها باعث تضعیف امکان مذاکرات بر سر راه حل دو کشوری می‌شود.

او در ادامه به این مساله اشاره کرد که آمریکا "نمیتواند بدون صلح، از اسرائیلی‌ها به طور کامل حراست کند". او خاطرنشان کرد، "اسرائیل باید دست از تهدید به الحاق کرانه باختری برداشته و فعالیتهای شهرکسازی را متوقف کند زیرا هر گونه امید را برای صلح خفه میسازند."

در عین حال بایدن خواستار از سرگیری کمکهای آمریکا به تشکلات خودگردان فلسطینی از جمله برای همکاری امنیتی آن با اسرائیل بر طبق قانون تایلر فورس Taylor Force Act شد که در ماه مارس ۲۰۱۸ در پاسخ به برنامه ادعایی "پول دادن برای قتل" تشکیلات خودگردان برای پاداش دادن به "تروریستها" و خانواده‌هایشان مورد تصویب قرار گرفت.

بایدن همزمان از مخالفتهای فلسطینی‌ها انتقاد کرد. او گفت: سازمان تشکلات خودگردان فلسطین باید کاملا حق اسرائیل را برای موجودیت به رسمیت بشناسد؛ به عنوان "یک کشور یهودی مستقل". و متضمن مرزها باشد. آنها در سه موقعیت فرصتهایی را به دست آوردند. عالی نبودند اما آنها می‌توانستند مذاکره کنند و ۹۰ درصد آنچه را که درخواست شده بود داشتند اما به جایش هیچ اتفاقی نیفتاد.

این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین به این اشاره کرد که فلسطینی‌ها "باید به تحریک کردن پایان دهند" و خشونت "توجیهی برای تروریسم نیست".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین