کد خبر: ۶۵۲۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲

هجوم دسته‌های پرجمعیت ملخ به استان هرمزگان

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اعلام اینکه تاکنون در سطحی بالغ بر ۳۰۰ هزارهکتار با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است، گفت: دسته های گسترده تر و پرجمعیت تر ملخ صحرایی در حال حاضر وارد استان هرمزگان و منطقه جاسک شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدرضا میر با بیان اینکه هفت استان جنوبی درگیر مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستند، گفت: در استان سیستان بلوچستان در سطحی معادل ۱۲۶هزار و۵۳۷ هکتار، هرمزگان در سطحی بالغ بر ۶۱هزار و ۷۳۷ هکتار، بوشهر در سطحی بالغ بر ۳۹هزار و ۲۸۵ هکتار، منطقه جنوب کرمان در سطحی بالغ بر ۲۵هزار و ۹۴۷هکتار، دراستان فارس ۲۵هزار و۸۴۰ هکتار، در خراسان جنوبی ۱۴ هزار و ۹۵ هکتار و در استان خوزستان در سطحی بالغ بر ۶۰۱۷ هکتار با آفت ملخ صحرایی مبارزه شیمیایی شده است.

وی ادامه داد: در مجموع سطح مبارزه با این آفت در هفت استان کشور حدود ۳۰۰ هزار هکتار است و پیش بینی می شود که سطح مبارزه با این آفت تا یک میلیون هکتار هم برسد و استان های دیگری همچون کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و بخش مرکزی استان کرمان را نیز درگیر کند.

هجوم دسته های پرجمعیت ملخ به استان هرمزگان

سخنگوی سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: خوشبختانه آفت ملخ صحرایی تاکنون هیچ خسارتی به باغها و مزارع کشاورزی نزده است.

وی با اشاره به اینکه دسته های ملخ همچنان در حال ورود به کشور هستند، گفت: دسته های گسترده تر و پرجمعیت تر ملخ صحرایی در حال حاضر وارد استان هرمزگان و منطقه جاسک شده اند و همکاران ما در این استان در حال مبارزه با این آفت هستند.

میر در پایان گفت: به نظر می رسد خردادماه سختی از جهت مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان های جنوبی کشور در پیش داشته باشیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین