کد خبر: ۶۵۲۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

اعزام نیروهای بیشتر چینی به منطقه "لداخ" کشمیر

افراد محلی گزارش داده‌اند که ارتش چین به سرعت در حال افزایش نیروهای خود در ناحیه دریاچه "پانگونگ تسو" و دره گالوان، در امتداد منطقه حفاظت مرزی "لداخ" بوده که این علامت مشخصی از ادامه درگیری‌ها با ارتش هند در منطقه است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری هندی PTI، طرف چینی منحصراً حضور خود در دره گالوان را تقویت کرده، و طی دو هفته گذشته حدود ۱۰۰ چادر بنا کرده و ماشین‌آلات لازم را برای ساخت احتمالی پناهگاه‌هایی به این منطقه آورده است. این در حالی است که سربازان هندی شدیداً نسبت به این اقدامات معترض شده‌اند.

در میان تنش‌های فزاینده، ام ام ناراوانه، ژنرال ارتش هند روز جمعه طی یک بازدید بی‌سروصدا از مرکز فرماندهی ۱۴ لشگر در "له"، با فرماندهان برتر، سناریوی کلی امنیتی در منطقه از جمله در مناطق مورد مناقشه در امتداد منطقه حفاظتی مرز میان چین و هند را بررسی کرد.

اعزام نیروهای بیشتر چینی به منطقه

بر اساس گزارش این آژانس خبری هندی، ارتش هند نیز در هر دو منطقه دریاچه پانگونگ تسو و دره گالوان، همگام با ساخت و ساز چینی‌ها پیش رفته و در برخی مناطق حساس دیگر در منطقه از موقعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

اوضاع در شرق لداخ زمانی بدتر شد که حدود ۲۵۰ سرباز چینی و هندی در شامگاه ۵ ماه مه (۱۴ اردیبهشت)، به شکل خشونت‌آمیزی درگیر شدند که این درگیری تا روز بعد ادامه پیدا کرد و سرانجام طرفین پس از نشستی با حضور فرماندهان محلی، بر سر "درگیر نشدن" توافق کردند.

در این خشونت بیش از ۱۰۰ سرباز هندی و چینی زخمی شدند.

بعد از حادثه پانگونگ تسو، حادثه مشابهی نیز در ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) در "سیکیم شمالی" اتفاق افتاد.

طی هفته گذشته گزارش‌هایی از اقدامات متعدد نیروهای چینی در منطقه لداخ شرقی منتشر شده است. با این حال، هیچ تأیید یا واکنشی رسمی نسبت به این موضوع وجود ندارد.

منابع اعلام کرده‌اند که طی یک هفته گذشته، فرماندهان محلی هر دو طرف حداقل پنج جلسه برگزار کردند که طی آن طرف هندی، توجه زیادی به برپایی چادرها در دره گالوان از سوی ارتش آزادی‌بخش خلق چین نشان داد. دره گالوان منطقه‌ای است که هند آن را متعلق به خود در مرز حفاظت شده می‌داند.

چین نسبت به سازماندهی مجدد جامو و کشمیر از سوی هند، انتقاداتی دارد و به ویژه دهلی‌نو را مورد انتقاد قرار داده است که لداخ را جزو قلمروی خود به حساب می‌آورد. چین نسبت به چندین بخش از لداخ ادعای مالکیت دارد.

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین نخستین اجلاس غیررسمی خود را در آوریل ۲۰۱۸، چند ماه‌ پس از درگیری همان سال در "دوکلام" در ووهان چین برگزار کردند.

طرفین در این اجلاس بر تقویت ارتباطات و ساخت اعتماد و درک متقابل تاکید کردند.

مودی و شی دومین اجلاس غیررسمی خود را اکتبر سال گذشته با تمرکز بر گسترش بیشتر روابط دو جانبه برگزار کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین