کد خبر: ۶۵۳۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

ماسک N۹۵ ایرانی صادر می‌شود

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان از دریافت مجوز برای صادرات ماسک‌ N۹۵ شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: علاوه بر صدور ماسک ایرانی دستگاه‌های تولید ماسک نیز به خارج صادر می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

پرویز کرمی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از ربات پزشکی ایرانی «کیوان لایف بات» در بیمارستان شهید هاشمی نژاد افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور شرکت های دانش بنیان در کنار کادر درمان ملزومات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا را ارایه کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۰۲ میلادی رتبه ایران در تولید علم ۵۴ بوده و در سال ۲۰۱۸ به رتبه ۱۵ در تولید علم رسید، هیچکس این پیشرفت را باور نمی کرد، شیوع ویروس کرونا در کشور در کنار وقایع تلخی داشت اما یک حُسن نیز داشت و آن اینکه دانش، تجربه، فناوری ایران را به جهان نشان داد.

ماسک N۹۵ ایرانی صادر می‌شود

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری واقتصاد دانش بنیان اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا در کشور فرصت بود، فرصتی که پروتکل های بهداشتی و درمانی ما را به روز و ارزش پزشکان و کادر درمانی را یادآوری کرد.

کرمی افزود: شرکت های دانش بنیان نیز توانستند در مقابله با این همه گیری ما را یاری کنند، پیش از این همه گیری شرکت های ایرانی ماسک N۹۵ را به کشور کره جنوبی صادر می کردند، با شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس، شرکت های دانش بنیان به مدت ۲۰ روز توانستند ماسک ۹۵ N مورد نیاز کادر پزشکی را تولید کنند و امروز ما می توانیم علاوه بر نیاز داخل، این ماسک ها را صادر کنیم.

وی همچنین گفت: در حال حاضر مجوز صادرات ماسک های ایرانی به خارج صادر شده است و از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مجوزهای مربوطه داده شده است.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری واقتصاد دانش بنیان یادآور شد: درحال حاضر شرکت های دانش بنیان ما علاوه بر تولید و صادرات ماسک های ۹۵ N، دستگاه های نانو الیاف و تولید ماسک ۹۵ N را به خارج صادر می کنند، درحال حاضر در هر استان یک خط تولید ماسک فعال است.

کرم افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا، حتی برخی از شرکت های دولتی شرکت های دانش بنیان را قبول نداشتند، اما فرصت ها و تهدید های ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا در کشور توانایی و قابلیت این شرکت ها را نشان داد.

ربات کیوان لایف بات، اولین ربات عملیاتی است که در زمینه پزشکی برای ارتباط بین بیمار و کادر درمان توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و امروز در مراسمی در بیمارستان شهید هاشمی نژاد رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از ۲۰۰ کادر درمانی بیمارستان شهید هاشمی نژاد که فعالیت موثر در دوران شیوع کرونا داشتند در بخش های اورژانس، رادیولوژی، آی سی یو، دیالیز، نرفولوژی و عفونی با اهدای لوح تجلیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
کمبود درداخل وجوددارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین