کد خبر: ۶۵۴۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

وقت اضافه طرح ترافیک

پس از کش و قوس های فراوان و بنابر اعلام مسئولان مدیریت شهری، قرار است طرح های ترافیکی تهران از شنبه، ۱۷ خردادماه اجرایی شود اما سوال شهروندان این است که آیا این بار هم زور این ویروس در دقایق تلف شده به طرح ترافیک می چربد یا خیر؟
آفتاب‌‌نیوز :

طرح های ترافیکی تهران در پی شیوع کرونا و به منظور حفظ فاصله گذاری اجتماعی و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۳ فروردین لغو شد و شهروندان توانستند با خیال آسوده از جریمه نشدن با خودرو شخصی وارد محدوده مرکزی پایتخت شوند.

مبنای این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بر کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی به منظور کاستن از تردد شهری و در نهایت کم کردن احتمال شیوع کرونا در جامعه استوار بود اما این اقدام علاوه بر رسیدن به هدف اصلی خود، موجب افزایش بار ترافیکی در محدوده مرکزی شهر، افزایش آلودگی هوا و در نهایت شلوغی و پیدانشدن جای پارک برای خودرو شد تا جایی که صدای مسئولان مدیریت شهری پایتخت درآمد.

وقت اضافه طرح ترافیک

با گرم شدن هوا و کاهش ابتلای شهروندان به ویروس کرونا طی مقاطعی نیز اجرای طرح ترافیک مخابره و هر دفعه و البته در کشمکش وزارت بهداشت با شهرداری تهران لغو طرح های ترافیکی تمدید شد و اکنون این جدال در دقایق تلف شده خود به سر می برد.

شهروندان از یاد نمی برند که قرار بود طرح های ترافیک تهران پس از تعطیلات عید فطر اجرا شود اما در وقت اضافه آن روزها نیز بنابر درخواست وزیر بهداشت از شهردار تهران و پس از تماس تلفنی آنان، به بعد موکول شد.

بر اساس آخرین تصمیم نیز مقرر شده طرح های ترافیکی پایتخت از فردا، شنبه اجرا شود اما همچنان این سوال در افکار عمومی وجود دارد که آیا تکلیف در وقت تلف شده، بار دیگر عوض می شود یا نه؟

پرسشی که با توجه به مطالب مطرح شده در این چند روز از سوی مسئولان وزارت بهداشت و شهرداری تهران، خیلی هم دور از ذهن و بیراه نیست.

باید منتظر بود و دید که آیا تا فردا زور طرح ترافیک در نهایت به کرونا می رسد یا خیر؟ این سوال بخش کثیری از پایتخت نشینان است و البته آنان امیدوار هستند که اگر مسئولان به تمدید لغو طرح های ترافیکی تصمیم دارند، اطلاع رسانی در خصوص این موضوع، قبل از نواختن سوت آخر جدال بین کرونا و طرح ترافیک انجام شود تا شهروندان بار دیگر سردرگم نشوند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا امروز، ۱۶ خردادماه ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر در سطح کشور به صورت قطعی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین