کد خبر: ۶۵۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

از امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان چه خبر؟

ویروس کرونا با هجوم همه‌جانبه خود، تغییرات زیادی را در برنامه‌ریزی‌های متداول ادارات و نهادها و همچنین خانواده‌ها به وجود آورد به طوری که بسیاری از آنها مجبور به تغییر برنامه‌های خود شدند و مردم نیز به ناچار، سبک زندگی خود را تغییر دادند.
از امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

آخرین روز بهمن سال گذشته بود که ویروسی عجیب، چین و سپس سراسر جهان را درگیر رفتارهای مرموزانه خود کرد و با بی‌رحمی هر چه تمام‌تر انسان‌ها را درنوردید، در این میان حتی حیوانات نیز در امان نماندند و این ویروس به قدرت‌نمایی خود ادامه می‌داد.

ویروسی که روز به روز جان انسان‌های زیادر در تمام جهان را گرفت و همچنان به یکه‌ تازی خود ادامه می‌دهد. ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹ آن چنان ناشناخته است که پس از گذشت حدود ۶ ماه از آغاز شیوع آن، هنوز هیچ راه درمانی دقیقی برای آن شناخته نشده و متخصصان معتقدند یا خود باید از بین برود و یا اینکه واکسنی برای رفع آن کشف شود.

بر اساس این گزارش، حال که جهان و به ویژه ایران درگیر این بیماری شده بود، در نخستین گام، ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها را به عنوان اماکن پرخطر تعطیل و اعلام کرد پس از عادی شدن اوضاع، برای راه‌اندازی مجدد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بر این مبنا، به دلیل مقابله با عقب ماندن دانش‌آموزان و دانشجویان، استفاده از فضای مجازی برای تدریس و تلویزیون در دستور کار قرار گرفت، حتی امتحانات دانش‌آموزان را نیز به همان فضای مجازی تقلیل داد تا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، امنیت جانی دانش‌آموزان و دانشجویان در مقابل کرونا، تامین شود.

اما در این میان، برخی دانش‌آموزان مجبور به حضور در مدارس و امتحان حضوری شدند، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نحوه‌ برگزاری آزمون‌های حضوری و پروتکل‌های بهداشتی،اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا امتحانات پایه دوازدهم نظام جدید و قدیم به صورت نهایی و حضوری همزمان با سراسر کشور ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۷ خرداد شد و تا تاریخ ۱۶ تیر ادامه دارد.

وی گفت: این امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۳۳ شهرستان و منطقه و در ۲۷۸ حوزه در حال برگزاری است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: ۲۵ هزار دانش آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظام جدید و قدیم حضور دارند و تا ۱۶ تیرماه این امتحانات امسال ادامه دارد که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر نظام جدید و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نظام قدیم هستند و ۱۳ حوزه تصحیح آزمون در نظر گرفته شده که اوراق بعد از ۲۴ ساعت ضدعفونی در اختیار معلمان قرار می‌گیرد و پس از آن نمرات اعلام خواهد شد.

نظری با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار و ۳۷۵ دانش آموز در پایه نهم در حال تحصیل هستند، در مورد نحوه برگزاری آزمون در این پایه، گفت: بر اساس ستاد تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا امتحانات پایه نهم حضوری و غیر هماهنگ و به صورت درون مدرسه‌ای برگزار می شود، امتحان هماهنگ در پایه نهم نداریم فرآیند آزمون از ۱۰ تا ۳۰ خرداد باید به پایان برسد و در هفته اول تیر ماه نایج اعلام می‌شود.

وی افزود: دریافت برگ هدایت تحصیلی غیرحضوری است و خانواده‌ها می‌توانند از سامانه همگام دانش آموزی و شبکه شاد نمونه برگ‌ها را دریافت کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون تیزهوشان در پایه ۶ به ۷ در تاریخ ۲۷ تیرماه، ۹ صبح جمعه برگزار خواهد شد و تکمیل ظرفیت پذیرش نیز در پایه نهم به دهم نیز در تاریخ ۲۷ تیر ماه در ساعت ۱۴ بعدازظهر جمعه برگزار می‌شود.

نظری افزود: آزمون مدارس نمونه دولتی پایه ۹ به ۱۰ و ثبت نام آن از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ خرداد است و آزمون آن در تاریخ ۲۰ تیرماه در ساعت ۹ صبح روز جمعه به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، همچنین تعداد مدارس نمونه دولتی برای برگزاری آزمون در ۱۹ شهرستان، ۱۹ مدرسه دخترانه و ۱۹ مدرسه پسرانه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، دانش آموزان موظف هستند همراه با ماسک و دستکش یک ساعت قبل از شروع امتحانات در حوزه امتحانی حضور پیدا کنند و در محل استقرار خود قرار گیرند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: با توجه به هماهنگی با شبکه بهداشت، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و با استقرار ناظران بهداشتی بعد از پایان هر آزمون محل‌های برگزاری ضدعفونی شده و اگر دانش آموزی دارای بیماری خاصی باشد، جدا از دانش آموزان دیگر در حوزه از او امتحان گرفته می‌شود.

نظری تاکید کرد: از تجمع دانش آموزان در حیاط جلوگیری می‌شود و آن‌ها پس ازپایان امتحان با رعایت فاصله گذاری محل حوزه امتحانی را ترک می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین