کد خبر: ۶۵۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

نگرانی روسیه از نشت اطلاعات آژانس درباره ایران

نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، نشت اطلاعات از گزارش محرمانه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران را نگران کننده دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

میخاییل اولیانوف روز سه‌شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به صورت وبینار برگزار شد، گفت که روسیه به صورت جدی نگران نشت اطلاعات از گزارش محرمانه مدیر کل آژانس در باره ایران است و این اقدام غیرقابل قبول است و به یکپارچگی شورای حکام ضربه می زند.

مقام روس این سخنان خود را در قالب توییتی منتشر کرد و در توییت جدیدی نوشت: روسیه به صورت تزلزل ناپذیر از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می‌کند.

نگرانی روسیه از نشت اطلاعات آژانس درباره ایران

اولیانوف خاطرنشان کرد: این واقعیت که برجام هنوز زنده است و تهران به اندازه کافی شجاعت دارد تا به اجرای آن ادامه دهد، نشانگر ماهیت بی‌نظیر معامله هسته‌ای است.

نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: تصمیم آمریکا برای توقف معافیت هسته ای دو مرکز هسته ای ایران در ایران که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تایید شده بود، شورای امنیت و معاهده منع انتشار سلاح های هسته ای را به چالش می کشد.

گفتنی است نشست سه روزه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز گذشته آغاز شده و ایران موضوع اصلی مورد بحث در آن است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به تازگی اعلام کرد که معافیت‌های تحریمی مرتبط با برجام را لغو می کند.

پمپئو روز دهم خرداد ماه در این پیوند در پیامی توئیتری نوشت: امروز به معافیت‌های تحریمی پروژه‌های مرتبط با برجام در ایران پایان می‌دهم که در مدت ۶۰ روز اجرایی خواهد شد. ادامه تشدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران ایجاب می‌کند که این همکاری پایان یابد.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب گزارش داد که آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر از تحریم را به مدت ۹۰ روز تمدید می‌کند اما چند معافیت دیگر در مورد همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای شرکت‌های روس، چینی و اروپایی با ایران را تمدید نخواهد کرد.

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه‌ای مشترک، از لغو معافیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا عمیقا ابراز تاسف کرده اند.

روسیه و چین نیز از این اقدام آمریکا انتقاد کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین