کد خبر: ۶۵۶۳۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

روسیه: تحریم‌های جدید آمریکا با هدف براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل سکوت آمریکا را در قبال نقض‌های گروه‌های مسلح در ادلب به باد انتقاد گرفت و خواستار احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به استقلال سوریه و خروج اشغال‌گر از این کشور شد.
روسیه: تحریم‌های جدید آمریکا با هدف براندازی نظام مشروع سوریه است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از محاصره‌ای که همه مردم سوریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نیز از آمریکا که حملات گروه‌های مسلح را در ادلب محکوم نکرده، انتقاد کرد و گفت، داعش همچنان حمله می‌کند و نظامیان این گروه تروریستی از زندان‌های شمال شرقی سوریه فرار کرده‌اند.

وی با یادآوری این موضوع به آمریکایی‌ها که قطعنامه ۲۲۵۴ با احترام به حاکمیت و استقلال سوریه آغاز می‌شود، گفت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از روسیه و سوریه خواست به آتش‌بس در ادلب پایبند باشند و اکنون مسکو نیز از آمریکا می‌خواهد کسانی را که این آتش‌بس را نقض می‌کنند، شناسایی کند.

نبنزیا ادامه داد، راه‌حل بحران سوریه با پایان دادن به اشغال‌گری خارجی آغاز می‌شود و این اقدام بازگشت آوارگان را پس از رفع محدودیت‌های سفر به دلیل شیوع کرونا هموار می‌کند.

وی گفت، تلاش برای سوءاستفاده از گروه‌های تروریستی به منظور تحقق اهداف سیاسی نوعی سیاسی کردن بحران سوریه بوده و نشست‌های مکرر شورای امنیت پیرامون تسلیحات شیمیایی و مسائل انسانی تنها ابزارهای فشاری بر سوریه هستند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از دبیرخانه این سازمان هم انتقاد کرد که گزارش‌ها و اطلاعات ارائه شده از سوی سوریه را نادیده می‌گیرد و در عوض در تحقیقات خود درباره حملات شیمیایی ادعایی به منابع غربی و گروه‌های تروریستی استناد می‌کند.

نبنزیا در بخش دیگر اظهارات خود تاکید کرد: اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه با هدف براندازی نظام مشروع این کشور و وارد کردن ضربه‌ای دردناک به سوری‌هاست.

این نماینده روسیه با اشاره به اجرای قانون سزار یا قیصر از سوی آمریکا از امروز (چهارشنبه) تصریح کرد: مسؤولان آمریکایی آنطور که ما امروز شنیدیم به تحریم‌هایشان که به نابسامانی اوضاع اقتصادی و اجتماعی ملت سوریه منجر شده، می‌بالند.

بنا به تاکید نبنزیا، عملا به رسمیت شناختن این تحریم‌ها در جریان است که نه تنها رهبری سوری بلکه مردم عادی را هدف گرفته‌اند.

نماینده روسیه تاکید کرد: هدف از این اقدامات براندازی نظام مشروع در سوریه است. اتحادیه اروپا اواخر ماه مه تحریم‌هایی یکجانبه علیه سوریه اعمال کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما بارها گفته‌ایم این تحریم‌ها، اقتصاد سوریه را نابود نمی‌کند بلکه ارائه کمک‌های انسانی به ملت این کشور را با مشکل روبه‌رو می‌سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
انتخابات آزاد با حضور همه گروه هاي مردمي تنها راه حل كشور سوريه مي باشد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
انتخابات آزاد با حضور همه گروه هاي مردمي تنها راه حل كشور سوريه مي باشد . اگر كشور هايي مثل روسيه و آمريكا و انگليس و فرانسه دست از سر مردم دنيا بردارن و بجاي اونها سازمان ملل وارد قضيه بشه و كشور ها رو به صاحبشون يعني مردم برگردونن بقيه كارها درست مي شه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین