کد خبر: ۶۵۹۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

قرنطینه به اسپانیا برگشت

دولت اسپانیا به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا اقدام به قرنطینه‌ی مجدد برخی از مناطق در کشور کرده است.
قرنطینه به اسپانیا برگشت
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت اسپانیا به منظور جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در کشور اقدام به اعمال مجدد قرنطینه در برخی از بخش‌های اسپانیا هم‌چون منطقه‌ی گالیسیا در شمال غربی اسپانیا با ۷۰ هزار نفر جمعیت و نیز در منطقه‌ی کاتالونیا کرده است.

دولت اسپانیا دو روز پیش از برگزاری انتخابات محلی ۱۲ ژوئیه در منطقه گالیسیا، این مناطق را مجدداً قرنطینه کرد تا از شیوع هرچه بیشتر بیماری جلوگیری کند و امکان هرگونه سفر و جابه‌جایی را از نیمه شب یکشنبه تا جمعه غیرممکن می‌سازد.

مقامات رسمی دولت اسپانیا اعلام کرده‌اند که افراد برای کار و انجام امورات ضروری مجوز تردد و سفر و یا ورود به منطقه قرنطینه شده را دریافت خواهند کرد. هم‌چنین کافه‌ها و رستوران‌ها توان بهره‌مندی از ۵۰ درصد ظرفیتشان را داشته و استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی خواهد بود.

مقامات نهاد بهداشت و درمان اسپانیا نیز اعلام کرده‌اند که فاصله‌گذاری اجتماعی و تمهیدات پیشگیرانه و اقدامات قرنطینه‌ای کلید اصلی در مقابله با کرونا محسوب می‌شوند که هم‌اکنون به آن‌ها برای متوقف کردن روند شیوع بیماری در کشور نیاز است.

وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون بیش از ۲۰۵ هزار مورد قطعی ابتلا به کرونا و بیش از ۲۸ هزار مورد فوتی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را در کشور گزارش کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین