کد خبر: ۶۵۹۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خبر داد

سقوط مرگبار از محفظه آسانسور

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از سقوط یک بنا از محفظه آسانسور یک ساختمان نیمه کاره در همدان خبر داد.
سقوط مرگبار از محفظه آسانسور
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ارتین کمالی در توضیح خبر مطرح کرد: روز گذشته -یکشنبه ۱۵ تیرماه- یک مرد ۶۱ ساله در محله بنی هاشم در ساختمان نیمه کاره ای مشغول کار بنایی بوده از طبقه سوم و از محفظه آسانسور به پایین سقوط کرده و دچار ضربه مغزی می شود و در دم فوت می کند.

وی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه ۸ تیرماه نیز در روستای ابرو یک کارگر ۴۳ ساله مشغول تخریب یک دیوار قدیمی بوده که دیوار ریزش کرده و بر سرش آوار می شود و در دم جان می بازد.

کمالی با اشاره به آمار متوفیان ناشی از حوادث کار اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۸ پنج مرد و در سه ماهه نخست سال ۹۹، یک مرد بر اثر حوادث ناشی از کار در سطح استان جان باختند که مقایسه آمارها نشان از کاهش ۸۰ درصدی متوفیان دارد.

وی مصدومان ناشی از حادثه کار در سه ماهه سال نخست سال ۹۸ را شامل سه زن و ۸۶ مرد دانست و یادآور شد: در مدت مشابه امسال ۹۴ مرد در حوادث ناشی از کار مصدوم شدند که افزایش ۵.۶ درصدی مصدومان را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان حوادث ناشی از کار را از دو منظر تشریح کرد و گفت: برخی از افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه کار می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.

وی ریزش آوار، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار عنوان کرد و یادآور شد: معمولاً سقوط از ارتفاع به علت عدم رعایت موارد ایمنی در حین ساخت و ساز همچون عدم استفاده از کلاه ایمنی و کابل نگهدارنده عمده حوادث کار استان را رقم می زند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین