کد خبر: ۶۶۳۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

ترامپ نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند می‌فرستد/ تهدید معترضان به ۱۰ سال حبس/عکس

رئیس‌جمهور آمریکا دست کم ۱۰۰ مأمور فدرال دیگر را در پی چندین هفته درگیری‌های خشونت آمیز میان نیروهای امنیتی این کشور و معترضان مخالف با نژادپرستی به شهر پورتلند اعزام می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، بر طبق محتوای یک ایمیل داخلی که به دست واشنگتن پست رسیده است چند روز پیش سرویس مجریان قانون آمریکا تصمیم گرفت تعداد ۱۰۰ تن از عوامل این سازمان را برای تقویت امنیت ساختمان دادگاه فدرال مارک او.هاتفیلد در مرکز شهر پورتلند مستقر کند. در این ایمیل عنوان شد که این نیروها پنجشنبه گذشته در آستانه تعطیلات آخر هفته ملتهبی که در جریان آن سربازان به شدت مسلح فدرال از گاز اشک آور، نارنجک‌های صوتی و گلوله‌های فلفل علیه جمعیت معترضان به هنگام تلاش آنها طی شنبه و یکشنبه برای پایین آوردن حصار اطراف ساختمان دادگاه استفاده کردند، وارد پورتلند شده‌اند.

ترامپ نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند می‌فرستد/ تهدید معترضان به ۱۰ سال حبس/عکس

ترامپ دوشنبه شب طی توییت‌هایی با حمله به معترضان و رسانه‌هایی که اعتراضات آنها را پوشش می‌دهند گفت: رسانه‌های اخبار دروغ تلاش می‌کنند معترضان پورتلند و سیاتل را مردمانی شگفت انگیز، دوست داشتنی و بیگناه که صرفاً برای یک پرسه زنی کوچک بیرون آمده‌اند نشان دهند. ترامپ در ادامه توئیتش نوشت: در واقع آنها آنارشیست و آشوبگران دیوانه و بیمار هستند؛ مردان و زنان بزرگ ضابط قانون در کشور ما به آسانی می‌توانند کنترلشان کنند اما اگر جو بایدن خوابالو به عنوان عروسک خیمه شب بازی چپ در انتخابات پیروز شده باشد آنها شهرهای آمریکای ما را از بین برده و حتی بدتر از آن را انجام می دهند. رئیس جمهور آمریکا در ادامه این صحبت هایش گفت: در آنصورت بازارها سقوط خواهند کرد و شهرها خواهند سوخت. کشور ما به گونه‌ای که تاکنون سابقه نداشته رنج خواهد برد. ما به زودی ویروس را شکست خواهیم داد و بهتر از هر زمان به سمت عصر طلایی خواهیم رفت.

ترامپ نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند می‌فرستد/ تهدید معترضان به ۱۰ سال حبس/عکس

رئیس‌جمهور آمریکا کمی قبل از آن نیز هشدار مستقیمی به معترضان داده و در توییتر نوشت: آنارشیست‌ها، آشوبگر ها یا معترضانی که به ساختمان دادگاه فدرال ما در پورتلند آسیب وارد کرده و بخواهند آن را و یا هر ساختمان فدرال دیگری را در هر یک از شهرها و ایالات ما تخریب کنند بر طبق قانون مجسمه‌ها و بناها که اخیراً مجدداً تصویب شد، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. مجازاتش دست‌کم ۱۰ سال زندان است این کار را نکنید!

قبل از این توییت هم رئیس جمهور آمریکا بر حمایتش از اقدامات ماموران فدرال در یک پست دیگر تاکید کرد و مدعی شد اموال فدرال در شهر پورتلند بدون حضور آنها حتی یک روز هم دوام نخواهند آورد.

چند ساعت بعد از آن دفتر دادستانی اورگان در اقدامی ظاهراً برای شرمسار کردن معترضان، اقدام به منتشر ساختن تصاویر برخی اقلام توقیف شده از آنها طی اعتراضات تعطیلات آخر هفته کرد. این اقلام شامل بنزین، چوب هاکی روی یخ، سپر محافظ، ماشینهای برگ روب، اسپری رنگ، قوطی های رنگ و ظرف آماده شده به عنوان کوکتل مولوتوف بودند.

ترامپ نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند می‌فرستد/ تهدید معترضان به ۱۰ سال حبس/عکس

معترضان جنبش "دیوار مادران" و "به پورتلند شلیک نکنید" روز دوشنبه شکایتی از وزارت امنیت داخلی آمریکا مطرح کرده و ماموران فدرال را به نقض آزادی بیان آنها از جمله با استفاده از اعمال زور افراطی و فراتر عمل کردن از اختیاراتشان متهم کردند. این شکایت در حالی مطرح شد که گزارش شد، وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال بررسی اعزام ۱۰۰ مامور دیگر متعلق به سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا طی روزهای آینده به پورتلند است.

ترامپ نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند می‌فرستد/ تهدید معترضان به ۱۰ سال حبس/عکس

به گفته مقام‌های دولتی ناشناس، این برنامه هنوز نهایی نشده اما در صورت اجرا شدن نمایانگر افزایش چشمگیر تعداد نیروهای فدرال که نخستین بار چهارم ژوئیه به این شهر وارد شدند است. منابع به واشنگتن پست گفتند، مقام‌های امنیتی فدرال هرچه بیشتر نگران هستند که کنترل پورتلند را از دست بدهند و همچنین نگران برداشت مردم از مدیریت آنها در قبال ناآرامی‌ها هستند.

منابع همچنین ادعا کردند برخی مقام ها معتقدند نیاز به استفاده از مأموران بیشتری هست چون معترضان هرچه بیشتر خشن می شوند و در عین حال تعداد هرچه بیشتری از ماموران در تقابل با آنها و برخورد با معترضانی که از مواد محترقه و لیزر استفاده می‌کنند مجروح می‌شوند.

ترامپ در توییتهایش نوشت، به صورت خودکار مجازات ۱۰ سال حبس برای هر کسی که به مجسمه ها در آمریکا آسیب بزند در نظر گرفته می شود. ترامپ هشدار داد آنها حتی اگر تلاش به این آسیب زدن کنند هم مجازات میشوند.

او در توییترش نوشت: هیچ آنارشیست و آشوبگر چپ رادیکال و یا معترضی بنای واشنگتن، بناهای یادبود لینکلن یا جفرسون را پایین نخواهد آورد و به آنها آسیب وارد نخواهد کرد. آنها حتی اگر تلاش به چنین کاری کنند به طور خودکار مجازات ۱۰ سال حبس را در پی دارد همانطور که آسیب زدن به به هر مجسمه فدرال دیگری هم اینگونه است.

ترامپ نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند می‌فرستد/ تهدید معترضان به ۱۰ سال حبس/عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین